• Chicita

brudar med glasögon!

Det här var ju uppe för inte så länge sen (eller var det länge sen och jag bara tycker att det var nyss? )...

Om du alltid har glasögon så är ju glasögonen en del av din identitet och jag tycker att det är självklart att du ska ha dom.
    Jag har inte glasögon själv men jag skulle nog ha reagerat mer på om någon av mina vänner som alltid har glasögon annars, skulle komma utan dom.
    Däremot vet jag ett par tjejer som skulle gått och köpt nya bågar för att matcha temafärgen eller stilen på klänningen eller nåt sånt Flört 

Men här är några bilder jag googlade fram

• Chicita

Man gråter inte ut linser kan jag meddela Flört
    Hade linser ett tag eftersom jag träffade på en optiker som tyckte att jag behövde linser eller glasögon. Och eftersom jag just då inte ville ha glasögon så valde jag linser.
    Jag gick sen över till glasögon då det var bökigt med linserna och jag blev så fruktansvärt trött i ögonen av dom.
    Men sen gick den optikern i konkurs och jag gick till en annan för mina glasögon (som var valda med devisen "de jag gillade bäst av dom minst fula" ) var inget jag ville använda egentligen.
    Den nya optikern undrade varför jag hade glasögon, jag såg ju bättre utan glasögon, än vad han gjorde med glasögon Tungan ute

Ska du få ur linserna genom att gråta så ska du samtidigt stå och gnugga dig intensivt i ögonen eller nypa till om linsen och dra ur den.
    Och det brukar man ju inte göra direkt Flört 

• Chicita
    CoG skrev 2012-07-20 22:22:45 följande:
    Eller så fixar man glasögon med styrka, såna har jag och sambon då vi är ute på somrarna.
    Lätt att ha med ett fodral med vanliga glasögon att ta på då man går in.
    Maken har ett par glasögon som har integrerade magneter på ovansidan av "gångjärnet" och sen ett par lösa färgade glas i exakt likadana skalmar som fäster in med dom där magneterna.
    Har tyvärr inte sett någon sån modell efter att han köpte sina.
    Men det går ju att fråga efter det  Glad 

Annars har jag bara sett lösa glas som fäst med nån sorts fjädrande infästning runt dom existerande glasen / bågarna. Men då får man ju inte exakt samma form på glasen + att bågarna säkert slits en hel del när man tar på och av dessa 
Svar på tråden brudar med glasögon!