Hur möttes ni? Berätta och vinn!
Jag gör det lätt för mig och kopierar berättelsen som vi har på vår bröllopshemsida Vad som inte framkommer där är vad jag föll för. Det var absolut utseendet i första hand. Han var och är fortfarande den vackraste jag sett. Och när vi träffades så visade det sig att han är lika vacker inuti som utanpå. Bilden är från nyåret 10-11 då vi besökte Absolut ice bar här i Stockholm. Den kvällen kom vi fram till att vi skulle förlova oss, fast ingen kan exakt säga hur det gick till. Här är sagan
Två ensamma människor är med på match.com. Hon är nyskild och tänker vara singel länge, men tänker att det kunde vara trevligt med några sommardejter. Uteserveringar och kvällspromenader lockade. Hon är superallergisk mot katter.
Han letar kanske efter någon att bo ihop med eftersom han varit singel längre än henne. Han har två katter.
Hon är trött på att den ena är konstigare än den andra på dejtingsidorna, eller så är det hon som är konstig som tycker att allt som andra tycker är normalt är onormalt. Hursomhelst så tänker hon avsluta sitt medlemskap och ägna sommaren åt sina döttrar och vänner.
Hon går in, för vad hon tror, en sista gång på match och får se en bild på den vackraste människan hon någonsin sett. Hon läser hans profil som tilltalar henne. Hon tvekar en stund om hon ska skriva men låter bli. Han skulle säkert inte svara, de flesta gör inte det.
Hon sparar hans sida som en favorit och går ofta in och tittar på den. Tillslut tänker hon att det får bära eller brista och skriver några rader. Av erfarenhet och beredd på ickesvar håller hon sig kort.
Som ni säkert anat för länge sedan svarade han. Intresset för varandra var genast ömsesidigt och de träffades. Det inte bara klickade, det slog gnistor och de fortsatte att träffas regelbundet.
Efter en viss betänketid angående kattallergi och särboskap blev de ett par.
Och än idag 1,5 år senare är de lyckligare än de trodde man kunde vara i ett förhållande. Så avslappnat och prestigelöst. Respekt och acceptans genomsyrar deras förhållande.
I år på skottdagen friade hon till honom. Han svarade ja.
Och här är vi nu.
Vi lever i en saga fast på riktigt .