Inlägg från: tinaalpfält |Visa alla inlägg
  • tinaalpfält

Linser och mascara

Hej alla brudar och blivande brudar!

Jag ser typ ingenting utan glasögon/linser och har bestämt mig för att ha linser på bröllopsdagen. Linserna ska ju sättas i innan sminkningen, vilket betyder att det kommer att bli ganska tidigt då vi ska ha fotografering innan vigseln. Ni andra som har haft det, har ni haft linserna i sen hela kvällen och festen eller har ni tagit ur dem efter ett tag? Jag funderade ett tag på att ta ut dem mellan fotograferingen och vigseln men då får man ju inte stoppa i dem igen utan att ta bort sminket först och det känns mkt onödigt och tidskrävande. Har ni något tips för att ögonen ska orka ha linserna i så många timmar i sträck?

Jag har även funderat på vilken mascara jag ska köpa, har ingen vattenfast så en sådan måste definitivt inköpas. Är det bättre att satsa på en dyrare för känsliga ögon (typ clinique) för att hålla ögonen friska hela dagen eller spelar det ingen större roll? Har ni några tips på en bra vattenfast mascara?

• Svar på tråden Linser och mascara
  • tinaalpfält

Det där med ögondroppar lät ju himla smart! Tar säkert mindre plats i väskan än ett blaffigt glasögonfodral medSkrattande 
    Var köpte du dem...apotek, optiker? Var det någon speciell sort som du kan rekommendera? 

• tinaalpfält

Tessa: Jag hade linser nästan dagligen flr 6-8 år sedan sen gjorde jag ett uppehåll och började igen för några månader sen så jag har hyfsad rutin men jag kan ändå känna framåt kvällen att det blir torrt och segt om jag har haft dem hela dagen. Jag hade tänkt försöka använda dem mer och mer ju närmare bröllopet jag kommer för att vänja ögonen med. Men jag ska definitivt kolla efter ögondroppar när jag hämtar ut mina linser nästa gång. (Ser man så dåligt som jag finns de styrkorna oftast inte hemma hos optikern Tungan ute ) 

Jättebra tips på både mascaror och eyeliner! Eyelinern hade jag ju inte ens tänkt på att den kanske också borde vara vattenfast Förvånad 

• tinaalpfält

Jag tror att optikern lät mig prova silikonlinser för ett tag sen, dock inte såna man sover med, men det var ingen större skillnad mot mina vanliga månadslinser så jag behöll dem. Det var ju en viss prisskillnad med så blev jag lite snål också.

Sweetpink: Gråta är bara bra för att hålla ögonen och linserna fuktiga. Jag somnade i soffan för nån månad sen med linserna efter en lång dag så att de torkade in ordentligt. Lösningen till att få ut dem var att komma på nåt sorgligt och gråta en stund...sen gick det som en dans.

FruStendahl: Eftersom att du verkar ha skaffat linserna nyss är det kanske ett perfekt tillfälle att ändra hur du stoppar i och tar ur linserna. Jag sätter alltid linsen ungefär halvvägs mellan fingertoppen och första leden på pekfingret och då gör det inget om nageln är lite längre. Men det är klart, lite försiktig får man ju vara med såna ändå så att man inte glömmer bort att de är långa och petar sig i ögat.

Annary: Kan inte du rapportera om du tycker att den vattenfasta var lika bra som den "vanliga"? Ibland tycker att de kan bete sig lite annorlunda när man köper samma fast vattenfast Obestämd

• tinaalpfält

Tack för alla tips! Jag storshoppade på Kicks igår och har nu börjat "Contact Lens Bootcamp 2012" Tungan ute
    Det är bara ögondropparna kvar som jag köper när det börjar närma sig oktober.

Svar på tråden Linser och mascara