Linser och mascara
Jag är också en riktig mullvad utan linser eller glasögon. Jag har dock använt linser nästan dagligen i 10 år och har inga problem att ha i endagslinser länge. Blir jag väldigt trött kan de bli torra, men det händer sällan och då har jag kanske haft i dem 14-16 timmar. Men det där är individuellt hur ögat reagerar på linser. Har du känsliga ögon så kan du bli torrare snabbare. Då tror jag på ögondroppar. Se till att de är anpassade för linsbärare och köp hos en optiker eller på apoteket där det finns kunnig personal.
Har du aldrig använt linser förr ska du gå till en optiker. Det är inte samma styrka i linserna som i glasögonen - oftast något lägre styrka i linser - och de behöver mäta ut kurvan och diametern på ditt öga för att du ska kunna få en lins som sitter bra. Sen är det upp till dig om du vill köpa linserna hos en optiker eller beställa på nätet (be isåfall att få med ditt recept). Jag beställer jämt från lensway.se, tycker de har bra priser och jag får alltid paketet efter max 2 dagar.
Vattenfast mascara är bra om du behöver droppa i ögonen. Om du använder flytande eyeliner kan det vara bra att ha den som vattenfast också. Jag använder just nu en av Diors mascaror och gillar den jättemycket. Min syster använder Lancome och det är också ett bra märke. Personligen tror jag på att satsa lite mer på en mascara från typ Dior, Lancome eller Clinique. Annars har jag använt Isadoras vattenfasta mascara och den är riktigt bra för att inte vara en dyr mascara! Isadora har bra produkter för personer med känsliga ögon/hy och deras produkter är inte testade på djur.
Lycka till!