• amelian

Linser och mascara

För er med långa naglar som är ovana vid linser så är mitt tips när ni sätter i linserna, sätt linsen lite mer på sidan av fingret och som någon sa tidigare mellan fingertoppen och första leden.

När de ska ut igen har jag kommit på att det sättet som är minst obehagligt är att använda båda händerna och antingen med pek- eller långfingrarna trycka ihop linsen från var sida så att den släpper från ögat, men var beredd på att fånga den för ibland flyger den ut. :)

Jag har alltid mellan en halv och en centimeter naglar över fingertoppen så det är inte tal om att använda fingertopparna till något och speciellt inte att ta ut linser med.

Vad gäller ögondroppar så köp från optikern då vissa konserveringsmedel i "vanliga"  ögondroppar från Apoteket kan skada linserna. Glöm inte glasögonen hemma, lägg dem i mammas väska eller något för ingen vill ju sitta med röda, trötta och svidande ögon på sin bröllopsfest.

Själv kommer jag köpa ett par glasögon till mitt bröllop som passar med allt annat. Min blivande man känner ju knappt igen mig utan glasögon så det skulle bara vara konstigt att inte ha glasögon på mig. :) 

Svar på tråden Linser och mascara