Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

helalliansringar -bra eller dåligt?

Var helt tvärsäker på att jag skulle ha en helt slät ring till min förlovningsring. Så stod vi där och provade olika ringar och jag på skoj ville bara se hur det skulle se ut med en ring med stenar i.. och blev helt kär! 

Nu vet jag inte om jag vill ha just denna, om jag inte ändå ska gå på det jag tänkte först.
    Men bara undrar, jag vet att det är ett rejält projekt att ändra storlek om det skulle behövas. Men om man bortser från det? Är de mycket känsligare än tex kanalinfattade ringar? Denna hade ju ingen kant utna stenarna satt tätt iop i sina fattningar bara.

Någon som vet. I guldsmedsbutiken sa hon bara glatt att man ska ta det man faller för. Jojo, men denna kostade ju 13000 mer än den jag tänkte ta först så jag förstår att hon tyckte det, hehe.  Så nu frågar jag er, som kanske ger lite mer oberoende råd än någon som vill sälja något :) 

• Svar på tråden helalliansringar -bra eller dåligt?
  • Principisessan

helalliansringen ska alltså vara min vigselring, som ska sitta på samma finger som förlovningsringen på mitt nick. 

• Principisessan

ja nu är vi ju klara med barnafödandet, så det är ju inget problem. Men det är klart att man kan gå upp i vikt. 
    jag har ett kontorsjobb så i mitt arbete slits det ju inte alls, utan det är väl mest när man påtar i jord, bakar, ja.. sånt där. men då kan man ju ta av sig den.
    Mest tänker jag att om det inte är stenar runtom så snurrar den sig åt "fel håll" hela tiden.
    ja, jag vete fasen. 

• Principisessan

ja ni har nog rätt. Tänker att jag kan ha en ring i så fall med halva skenan så det ser ut att vara en helallians. typ.. 
    ska kolla runt lite. Vill antingen ha stenarna runtom sådär, eller också ha en helt enkel ring utan någon sten alls. Vet inte riktigt vad jag ska ha, huvudsaken är att den passar bra ihop med förlovningsringen. Men det lutar åt lite glitter :)  

• Principisessan

Hej på er, kom på att jag missat att berätta vad som blev. 
    Jag hittade en ring med 10 små stenar i rad, så en allians men inte helallians. Och jag bara älskar den!
    så det blev ingen helallians men blir bra ändå :)  

Svar på tråden helalliansringar -bra eller dåligt?