• tinaalpfält

Tiden mellan vigsel och fest, vad gör ni?

Jag skulle också ha kört på 14:30. Vår vigsel är kl 15:30 och vi beräknar inte ha middag förrän kl 18. Vi räknar med att ceremonin tar en liten stund och att alla kommer fram och ska gratulera och fota osv efteråt. Vi vill även ta en gruppbild på oss och alla gäster på slottstrappan medan vi ändå är ute och det kanske tar en liten stund med. Hypotetiskt går vi sedan in och skålar i champagne, äter snittar och har lite aktiviteter mellan 16:30 och 18:00 innan vi går bort till middagslokalen.

Som aktiviteter har vi bl.a. tänkt en fotografering för gästerna där fotot sen hamnar i en gästbok där de får skriva en hälsning till oss. En annan idé jag fick tips om av en kompis var att köpa en tom canvasduk och låta gästerna skriva på den. Där hon hade varit hade det varit som en gästbok. Jag har istället köpt stora bokstäver (LOVE) som jag ska måla och klistra dit och sen får den stå framme under kvällen så att gästerna kan skriva saker de förknippar med kärlek, vad kärlek betyder för dem och lite sådär halvfilosofiskt. Sen tänkte vi ha den som en tavla hemma. Jag har även funderat lite på tipspromenad men det blir kanske för mycket.

Svar på tråden Tiden mellan vigsel och fest, vad gör ni?