Niini skrev 2012-08-04 10:15:16 följande:
Hujj, låter inget vidare! Hade två väldiga åskväder här också förra helgen - gick sådär 8 blixtar på varje knall så det var lite svårt att avgöra hur långt borta det var. Många i grannkommunerna hade iaf haft strömavbrott, vilket vi slapp då vi bor inne i stan. Jag var mest rädd för maken som inte var hemma i säkerhet utan ute på svensexa :P
Kom några muller imorse också för den delen, men var nog bara något tillfälligt. Regnet står som spö i backen nu, tur man får sitta inne o gosa med hunden. Är inte ett dugg avis på maken som är ute på ännu en svensexa ;)
Nej, usch, vad otrevligt. Kan tänka mig att du var extra nervös då, du hade förmodligen ingen aning om vad han gjorde då :P Det blev inga strömavbrott här i krokarna, men mobilnätet låg nere ett tag.
Jag gillar egentligen åska och jag är inte rädd för det, men när vi är ute på ön så tycker jag inte om när den är för nära. Det står en hög mast på lilla ön med ett vindkraftverk på, så är lite rädd att blixten ska slå ner i den. Ja, även för att allt som är där ute drivs på gasol, så vill inte ens tänka på hur det skulle bli om åskan slår ner. Plus att vi har ju bara båten att ta oss därifrån i om det skulle behövas och med tanke på att med åskan kommer vinden, så vill man inte gärna åka ut på havet då :P
Kikade just på radarbilden på SMHI och ser att det är påväg regn hitåt också. Jag vill inte! Vi ska på dop idag, utomhus, så vill helst slippa allt sånt :P Speciellt för den familjens skull, trist om det skulle regna, även om de har ordnat så det går att stå under tak.
Haha har han ännu en svensexa? Är det olika kompisgäng som ordnat då? :)