Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Soffor är jättesvårt. Själv har jag jätteångest, vi behöver en större och jag vet inte alls vad vi vill ha. Så jag kan nog inte komma med något tips alls, annat än IKEA då ;)

Igår hittade jag ett vitrinskåp på en lokal köp-och säljsida på facebook. Idag var vi och hämtade det. 300 kronor och det matchar i princip köksbordet :D Känns som ett bra köp.

• snowstars

Vad ger man någon som fyller 25? Sambons syster fyller i slutet av månaden. De har nyss fått barn så jag har sagt att vi INTE ska ge några barnsaker utan något till henne. Helst en sak, ett presentkort är nog lätt att lägga på barnsaker. Men jag vet inte vad vi ska hitta på..

• snowstars

Tack för tipsen. Kanske blir make up store..

daniiel: Shit, vad soffor är dyra. Byggde i Mios verktyg nu och en ganska enkel soffa går ju på 17000.. Eller enkel och enkel, men den jag byggde blev inte särskilt stor iaf.. En schäslong, 1,5 sits och så ett halvt hörn eller vad man ska säga. Vi har provbyggt hos en leverantör till möbelaffären här där vi bor men där får man inte ut pris. Ska åka och prata med dom nån helg snart. Men ligger priset som på MIO får vi kanske tänka om.

Angående IKEA så håller jag med om att de nog ligger ganska normalt i pris när det gäller soffor. Men jag vet inte om de är "sämre" än andra soffor. Vi har en nu därifrån och jag är så nöjd med den. Tyvärr är den alldeles för liten när det kommer folk och hälsar på så det är därför vi ska byta den. Fast jag vet ju hur det är när man har långt dit, det är ju inte direkt billigt att köra dit eller få hemkörning.

• snowstars

Usch, cigarettrök är inte kul. Ska bli spännande att se vad vi har för grannar i sommar..

Kan man ha en grå soffa och en brun fåtölj?

• snowstars
    TheD skrev 2013-04-10 17:14:21 följande:
    Rök i huvudtaget är inte trevligt ;)

Ang soffan och fåtöljen...njaaaa.. Beror mycket på om det ena finns i det andra och hur resterande av rummet ser ut men min spontana tanke var :nej. Vad taskig jag känner mig nu haha oops sorry

Hehe, det är lugnt, jag har ju inte köpt soffan än ;) Jag skulle helst vilja ha en grå men fåtöljen vi har nu är brun och den var min farfars.. Jag älskar den, för den är skön också.

• snowstars
    daniiel skrev 2013-04-10 18:55:38 följande:
    En grå soffa kan absolut funka med en brun fåtölj. Det beror helt och hållet på rummet möblerna står i och vad man har för accessoarer till möblerna. Det beror dessutom på modell av soffa/fåtölj, nyans på färgen och material.

Jag gissade att jag skulle få ett sånt svar ;) Men det är ju så det är , det beror på liksom )

Fåtöljen är mörkt brun, i skinn. Jag vill ha en tygsoffa i ljus eller mörk grå. Rummet har grå väggar och ett ljusbrunt trägolv :P

Sen beror det väl på hur mycket man bryr sig om vad folk tycker, antar jag. Jag gör ju som jag vill i mitt eget vardagsrum ;)

• snowstars

Tack för råd med soffan, det blir nog en grå någon gång i höst

Håller med Chicita om frisyr, jag skulle också göra nåt sånt om jag vågade klippa av mitt hår :)

• snowstars

Håller med alla till hundra procent angående hundarna. När vi bodde i Östersund blev jag jätteirriterad på alla som hade sina hundar lösa. Visst, de var ju väluppfostrade och gjorde ingen illa. Men när vi kom och gick, jag och vovven, så blev han jätteprovocerad av att de sprang framför honom (eller på andra sidan vägen eller vart de nu var) och ville till dem och leka. Herregud vad jag var frustrerad en del dagar efter en 3-4 såna möten. Det gick ju inte direkt att träna honom heller eftersom han blev så upp i varv av att de sprang där borta. Han var bara 8 månader då..

Som sagt, de var ju väluppfostrade. Men jag tycker faktiskt att om man har en hund som är så pass dresserad borde man själv ha så mycket kunskap att man kan se när en annan hund får problem och åtminstone kalla in hunden och säga åt den att gå fot.

Jag har för övrigt alltid min hund kopplad fastän vi har lärt honom att gå löst bredvid oss. Tycker det är respekt mot andra människor. När jag var yngre var jag nämligen hundrädd och det var jättehemskt bara att se att någon kom med en hund som var lös. Är man i skogen är det en annan sak, där brukar han ju få springa av sig. Men annars: koppel på!

• snowstars

Symaskinsproblemet känner jag förresten också igen. Brukar låna mammas och nu har hennes börjat strejka. Och jag har köpt tyg för att sy nya kuddfodral till soffan så här lagom till våren. Får se om jag lyckas få tag på någon annan innan det blir höst igen

Svar på tråden BT-Veteraner