Lenblo skrev 2013-03-05 13:40:42 följande:
Om man har brutit något tar det vanligtvis åtminstone 4 veckor innan det läkts, på de "bästa" ställena. Är det mjukdelar kan man åtminstone hoppas på kortare smärtperiod.
Jag vet fortfarande inte riktigt vad det är du kommenterar. Har försökt leta bakåt för att hitta inlägget jag skrev om någon trasig tå men kan inte hitta det.
Det senaste jag skrev om en tå hade inte mycket med att bryta något att göra...
Dessutom har jag aldrig fått någon tå röntgad, ens när jag har kommit in med dubbelt så stora och illblåa tår efter att ha blivit trampad av hästen eller slagit i dom någonstans.
Tår kan dom ändå inte göra något åt, eller tja dom kan väl, men dom gör det inte...
Så att först försöka få en läkartid för att undersöka om tån kanske kan vara bruten och sen få åka till röntgen kan ta en vecka eller mer om man inte åker in akut.
Och jag skulle aldrig åka till akuten för en tås skull om det inte var så att den bara hängde i en slamsa då
Och när det gäller hur länge jag kommer att ha ont så litar jag inte på läkarna efter de erfarenheter jag har.
Det är nu över ett år sen jag fick ont i fingret och inte längre kunde ha ringarna där. Efter 1 operation och massa sjukgymnastik och annat så skulle det ha gått över för över ett halvår sedan. Men det gör fortfarande ont och dom vet inte varför, dom kan inte hitta någon knöl med varken skelettröntgen eller ultraljud. Men den känns när man sätter fingret på den. Nu ska jag få göra en magnetkameraröntgen och hittar dom inget där heller så blir det nog operation igen.
Och det är över 11 år sen jag bröt
ett ben i foten. Det gör fortfarande ont...
Så någon tidsbegränsning på hur länge det gör ont... Nej det tror jag inte på
Det gör ont så länge det gör ont helt enkelt...