Lenblo skrev 2013-03-07 18:52:36 följande:
Jag har röntgat mer än en tå i mina dar. Men mest för att ta reda på att de inte är så felställda inuti någon led att man faktiskt måste operera. Och nej, som du har märkt alldeles för väl så finns det ingen bortre gräns för hur länge saker kan göra ont. Däremot kan man ibland säga att något borde göra ont MINST si och så länge.
Vissa verkar ha anlag för att dra på sig kroniska smärtor och andra läker komplicerade frakturer hur bra som helst. Då tänker jag på en man som frontalkrockade och hade ena benet splittrat i åtminstone 20 bitar. Han gick smärtfritt 2 månader senare.
Vi ska renovera köket och vill ha skåp hela vägen upp till taket (260 cm). Med de lägre skåpen på IKEA är det 50 cm kvar och jag hittar inga IKEA-skåp som har den höjden och har bredderna 40, 60 eller 80 cm. Med de högre skåpen glipar det 30 cm. Någon som har några alternativ?
Tja hur länge det kommer att göra ont
minst är jag inte så intresserad av att veta...
Och som sagt att få en röntgentid här kan ta en bra stund.
Jag tar inte upp akuttider för saker som jag inte tycker är akuta. Och att gå via vårdcentralen kan ta 2-3 månader innan man får en röntgentid och då borde det redan vara läkt om det är något som kan läka
Jag ska dock prata med ortopeden nästa gång jag ska dit och se vad hon säger.
Sätt dom höga skåpen hela vägen upp till taket och montera öppna hyllor under?
Sånt man använder ofta / dagligen funkar ju att ha öppet så
Men annars kan det nog vara svårt.
Ni kan alltid köpa höga, smala skåp och montera på "fel ledd" så att säga i värsta fall.