Chicita: Tid för fotoperationen är en bra början!
Om smärtrehab börjar snart så kan det ju inte skada att du börjar minska lite på de andra smärtorna innan op. När foten hämtat sig kan du säkert hoppa på nästa grupp då istället. Dessutom borde en del av träningsprogrammet gå att köra hela tiden utan att stå upp. Jag skulle inte räkna med att du kan gå på foten under sådär sex veckor efter operationen.
Kan man få sjukskrivning efter de nivåer där man är erbjuden jobb, och inte bara tidigare lön?
Soldemor: Ragdoll. De får vanligtvis HCM-problem i ung ålder om de får det. Dock inte min hankatt.
Aniara: Det finns en del forskning som tyder på att åtminstone ökningen av depressioner under vinterhalvåret (nov-april) har att göra med de låga D-vitaminnivåer som i princip alla i det här mörka och regniga landet har. Berikningarna i maten är närmast rena skämtet. Du kan ju alltid prova?
Häll i dig en hel flaska D-vitamin (25 ml) från Apoteket och se om du blir bättre inom någon vecka eller två. Den fettlösliga går att blanda med kall choklad. Billigt (typ 50 kr) och inte farligt så länge du inte tar tio på en gång. Fungerar det så borde ca 2 flaskor i månaden vara underhållsbehandling.
Doseringen är inte tagen från livsmedelsverkets eftersläpande rekommendationer utan från de artiklar som publicerats detta och förra året.
Förresten innehåller yoghurt och pepparkakor en massa nyttigheter.
Mättar kanske inte så länge dock.
Jag var ute och cyklade med lillan i bärsjal. Hon verkade varm och nöjd. När jag kom in i värmen såg jag att hennes ena hand blev illröd. Hon har ju haft den i ansiktshöjd dit det blåste in lite kalluft, men de har ju så dålig blodgenomströmning i händerna att det var den enda delen som faktiskt blev kall. Dessutom suger hon på den så den var blöt.
MIn lilla älskling ska definitivt få en vante till nästa gång.