Inlägg från: söt nöt |Visa alla inlägg
  • söt nöt

Maj 2013

Här va ju en bild på servetterna. Just nu lutar det åt den strutformade. Den med svart knapp på. 
  • söt nöt

Mille88 vi kommer prata med prästen ca en månad innan. Men hon sa att det är vanligt att man träffas och övar och pratar ca tvånveckor innan. Vi ville ha det lite tidigare för att hinna kolla på musiken tillsammans med prästen

• söt nöt

I morgon är det åtta veckor kvar. Gaaa! Spännande och lite nervöst börjar det bli nu. På söndag har vi sista osa dagen. Det är bara några få som inte svarat. Får se om vi behöver forska eller inte. Idag har jag beställt min ring. Den kommer den 15 april. Ska bli så spännande att se hur den blir när den är klar. Den är specialbeställd. Vi har kvar att ta en tur till Ikea och handla div. Lägga den slutgiltiga beställningen på maten. Slutprovningen på klänningen och min blivandes kläder ( förutom kostymen). Det sist är alla papper/häften osv

• söt nöt

Nu har alla våra osa kommit in. Bara 6,5 veckor kvar för oss nu. Vi gifter oss den 11 maj. Jag känner mig lugn. Det mesta är klart. Vi ska beställa maten nu i veckan och sedan är det en träff med lokalen och en med prästen som är kvar. Jag har även en resa inbokad till min hemkommun två veckor innan bröllopet. Dom som är mest nervösa nu är våra föräldrar. Dom ringer och kollar ditt och datt lite då och då :p

Ta det lugnt nu alla och passa på att njuta av dom sista veckorna! Allt kommer att lösa sig och det kommer att bli super bra hur man än gör. Huvudsaken är att man blir gift, är och ser lycklig ut. :) 

• söt nöt

Annapia: Du får jätte gärna visa bilder sedan. Jag får vänta tills den 15 arpil innan jag kan hämta min ring.

• söt nöt

ejonsar: vi komer troligen att åka till Italien på bröllopsresa. Den blir dock först i september. Jag uppskattar inte när det är jätte varmt. Så jag reser gärna vår/höst. Vi har inte planerat exakt hur eller när. Det gör vi efter bröllopet. Jag måste skaffa nytt pass osv eftersom mitt gamla har gått ut. 
    ni kommer hitta er resa och komma på ett bra upplägg. 

• söt nöt

LinneaR: mysigt med en valp. Våran valp börjar bli stor nu. Hon hinner bli 9 månader innan bröllopet är. Ska bara hitta en bra lösning för henne under själva bröllopsdagen. Troligen får hon vara tillsammans med sin mamma  och moster (mina blivande svärföräldrars hundar) hemma hos oss. Så får någon åka hit och gå ut med dom var 6:e timma. Om vi inte lyckas att hitta hundvakt till alla tre. Eller om dom kan följa med och vara någonstans närmare lokalen. Ja. det tåls att tänkas på :p

Idag ska vi försöka att sätta oss ner och planera lite. Gå igenom bordsplaceringen och skriva klart programen. Sedan blir nästa steg att översätta programmen till engeleska. Vi har en gäst som kommer från frankrike. Vill ju inte att allt ska vara på svenska så hon inte förstår något allas. Men vi kommer ha det mesta på svenska. Vi har ju en del äldre gäster som inte kan engelska. Och att dom förstår allt känns "viktigare" om ni förstår vad jag menar.

Finns även inplanerat att kolla på ett hus tillsammans med blivande svärmor och träna hundarna. Fullt upp idag med andra ord. Detta är för övrigt den sista "lugna" helgen vi har innan bröllopet.
    Nästa helg jobbar jag, helgen efter det ska min syster komma hit och vi ska planera allt tillsammans. Hon ska vara toastmadam tillsammans med min blivandes ena bror. Veckan efter det åker jag "hem" till min hemkommun. Där ska jag umgås med min familj och mina vänner. Får se vad som händer då. sedan är det jobb igen och sedan är dagen D. Huua.... 

• söt nöt
    ejonsar skrev 2013-04-07 12:34:31 följande:
    Tänkte höra vad ni har med i ert festprogram? 
    Vi har med välkomsttext, med lite info om lokalen och platsen. Tack till alla som hjälpt till (ingen nämnd ingen glömd) Meny (med veg. alternativ) Bordsplaceringstavlan i mini format, facit på aktiviteterna som gästerna kan pyssla med medans vi är iväg en kort sväng. Citat från barn om kärlek och äktenskap. 
  • söt nöt
    LinneaR: Vi får se om vi kan hitta någon lösning till alla våra fyrbenta gäster. Troligen är det flera av våra släktingar som har med sig sina hundar. Det är en hel hög med hundar i våra två släkter. Jag hoppas att dom kan vara i närheten av lokalen. Klart är iaf att det är mina blivande svärföräldrar som kommer ta hand om alla våra (tillsammans) tre hundar. Jag vill inte ha några leriga tassar på min klänning :p

Fråga 2 ;) Vi kommer ha vigselprogram. Skriver dom själv på datorn och skriver ut. Vi har med i vilken ordning det kommer på vigseln. Vilka psalmer vi ska ha med och texten på dom. Då slipper gästerna att bläddra i psalmboken. Och i vårt fall så har vi även med vilka solosånger som kommer. Det blir ett dubbelvikt liggande A4.  
  • söt nöt

Nu börjar saker hända igen. I morgon ska vi träffa cateringen och bestämma det sista med maten. på fredag har vi bokat in ett besök i lokalen för att kolla vad som finns där och vad vi måste skaffa. Nästa helg kommer min syster hit och då ska vi planera hur dagen ska läggas pp tillsammans med henne och min bivandes bror. Tårtan kommer att spikas då med. Den ska min blivandes bror baka. sedan tickar dagarna på....

Hur går det för alla er andra? 

Svar på tråden Maj 2013