Inlägg från: söt nöt |Visa alla inlägg
  • söt nöt

Maj 2013

Vi har valt 197 den blid vår är inne och 84 vi lyfter våra hjärtan som våra två psalmer. Solo blir för kärlekens skull (ted gärdestad) och camping home (Marit Larsen) . In blir a thousand years och ut har vi birkalåten

• söt nöt

Jag hämtade min ring igår :) Så nu ligger den i kassaskåpet och väntar på att få komma på fingret. 

• söt nöt
    CharliesChoice skrev 2013-04-17 10:32:39 följande:
    Vilken söt kombination!!
    Tack så jätte mycket! Jag är super nöjd. Har inte bestmt mig för om jag ska ha vigselringen på mig hela tiden eller inte. Vet inte riktigt hur stor risken är att diamanterna lossnar. Har ett jobb där jag är en del i vatten. Brukar ta av mig ringen men ibland glömmer jag det. 

• söt nöt

Tack för info. Jag hade tänkt att kolla till den hos en guldsmed lite då och då. Jag hoppas att jag ska kunna ha den trots mitt jobb. Jag valde den fattningen bara för att jag inte kan ha en ring där diamandterna sticker ut. Då skulle jag fastna hela tiden i handskarna och liknande.

• söt nöt

Jag är lite spänd inför kommande helg. Då ska jag åka "hem" Min syster har vart och hälsat på och lämnade ett kuvert som jag ska öppna i morgon kväll. så jag misstänker att det blir någon form av hippa nästa helg. Lite konstigt känns det. 
    Bara tre veckor kvar tills det är dags för oss med :) 

• söt nöt

Nu fick jag den första delen av helgen. Ska packa ner hotpants, badkläder, bh, sportbh, finkläder, skosnören, tops, pet flaska, solglasögon och ett giltligt ID kort. Vad ska allt detta leda till....?

• söt nöt

Nu är jag på väg hem igen efter en trevlig hippa. Jag var förberedd på att den skulle vara nu. Men inte vad som skulle hända. Vi hade picknick i min kompis vardagsrum (det regnade) och sedan gick vi på poledance. Senare på kvällen blev det middag på en krog och en natt på hotell tillsammans med min syster och bästa vän. Super god frukost och hem till min älskade igen. Jag är nöjd med helgen och ser nu fram emot bröllopet om två veckor. Jag känner att jag har en del pyssel kvar. Men jag borde hinna.

• söt nöt

En ska som jag inte förstår är varför man "måste" ha massa lekar och sånger under middagen? När jag och alla jag känner ex har tagit studenten eller konfirmerat oss har släkten träffats ätit mat och tårta pratat och haft det trevligt. Man spelar lite musik och sedan är det bra. Varför kan man inte ha det så även på ett bröllop? Vi gifter oss nästa lördag och får höra lite då och då att om man inte har lekar och allsång så kommer det "bli stelt och tråkigt". Man måste bjuda på vin eller annan form av alkohol hela kvällen annars kan folk inte slappna av och ha kul. Det här är mitt största irritationsmoment i hela planeringen. Kan någon förklara för mig varför man måste göra på ett vist sätt bara för att det råkar vara bröllop? Men ja, vi för som vi själva vill och kommer ha en "tråkig och stel" middag. Förlåt om jag låter bitter. Men men. Förutom just den här biten så längtar jag som en tok till nästa lördag. :)

• söt nöt

Jag har gått och hållt tummar och tår för alla er som gifter er idag! Hoppas ani haft en trevlig och minnesvärd dag och att kvällen blir toppen. Jag ser fram emot att få höra från er sedan. 

Ett jätte stort grattis till er alla! 

• söt nöt

För oss börjar det dra ihop sig nu. På lördag smäller det. hämtat klänningen och nu ska jag pysa iväg till frisören för att fixa till håret. I morgon blir det en tur till sthlm för att köpa blommor och på kvällen kommer min familj till oss och sedan åker vi till blivande svärföräldrarna och äter middag tillsammans. Fredag kommer mina vänner upp från GBG och vi ska kolla på platser att fota, duka och bunda alla blommor. Lördag smäller det :)
    Lycka till alla andra som gifter sig på lördag. :) (eller i morgon för den delen.) 

• söt nöt

Kikar in här lite. Om ca 7 timmar är jag fru! Nu sitter jag och äter frukost medansvar min blivande man sover en stund till. Dagen igår var intensiv och turbulent. Lokalen skulle fixas och allt skulle falla på plats. Tack vare min underbara familj gick det till slut. Svärföräldrarna skulle vart med också, men dom fick tillbringa dagen på akuten istället. Jag hoppas svärfar piggnat till idag så att han iaf kan vara med på vigseln. Han var ledsen igår att han kanske skulle missa den. Jag håller tummar och tår att han ska få vara med och gifta bort sin son. Om ca en timma kommer en bekant till mig hit som är stylist och makeup artist. Då börjar förvandlingen till brud! Lycka till med allt alla andra!

• söt nöt

Nu är jag fru :) allt gick bra och alla som skulle komma kom. Jag är så otroligt glad att jag fick dela dagen med en stor del av mina nära och kära.

• söt nöt

Jag har inte fått så mycket bilder ännu. Men jag kan bjuda på en bild av min bukett som jag band själv. Man kan ana klänninge och sjalen som mamma stickade. (ps. bilden är ordeigerad.)

• söt nöt

Tack så mycket Charlieschoice! Jag blev nöjd. :)

• söt nöt

Vår plan är att åka till italien på börllopsresa. Fast senare i höst. Hur det blir med det får vi se. Jag hoppas att jag har mitt jobb kvar efter måndag. För då kan vi åka, har jag inte det så får vi nog tänka om... 

Tänkte att jag kunde bjuda på en bild iaf :) Sjalen har min mamma stickat, håret fixade en bekant till mig som pluggar till stylist på gymnasiet. blommorna har jag visat tidigare, dom band jag själv. 

Svar på tråden Maj 2013