Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Jag tänkte hoppa in här i tråden jag också, även om det är ganska sent. Vi gifter oss den 31 augusti och kom igång med planeringen ganska sent då vi förlovade oss den 31 januari i år. Vi håller lite på traditionen på det sättet och gifter oss alltså (med god marginal!) inom ett år efter förlovningen :)
Då jag läser den här tråden känns det som vi är väldigt mycket efter i planeringen. Vi har bokat kyrka, präst, festlokal (restaurang), beställt klänning och ring, valt tärna, kontaktat fotograf (men utan studio, vet inte om vi borde ha det också), kontaktat solister till vigseln och festen samt filat lite på en preliminär gästlista. Jag har också surfat runt och funderat på inbjudningskorten, men där är ingenting bestämt än. Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i maj och ha osa i juli, men det verkar som att de flesta här skickar ut inbjudningarna långt tidigare. Vi har dock inga alltför långväga gäster (de som kommer längst ifrån vet redan om bröllopet) och kommer väll att bjuda 130-150 gäster ungefär.
Jag tycker det är väldigt roligt att planera, men min blivande man är inte lika intresserad så jag får sköta det mesta då det kommer till detaljer :) Passar oss båda riktigt bra!