Inlägg från: johannisen |Visa alla inlägg
  • johannisen

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Gummenuttan skrev 2013-07-17 21:25:36 följande:
    Min tärna har inte hittat nån klänning än vilket stressr mig lite 😉 Hon vill ha en långklänning som också ska gå lätt att amma i helst
    Min tärna har inte heller hittat klänning än... Eller mina tärnor kanske jag ska säga, för jag frågade min syster förra veckan om hon också vill gå med i brudföljet. Hon är på så sätt tärna, men utan "ansvar" om vi säger så, då hon jobbar på Åland i sommar och därmed inte kan hjälpa till med föreberdelser. Mina tärnor är också inne på långklänningar, men vi tycker att utbudet är lite skralt om man inte beställer en kinaklänning (vilket börjar vara lite i senaste laget).
  • johannisen
    Gummenuttan skrev 2013-07-17 22:07:15 följande:
    Precis johannisen dåligt utbud och det mesta finns bara kvar i stl XS och min täna behöver M el L, kinaklänning hinner vi nte med eller vågar inte chansa.
    Mina tärnor är i väldigt olika storlekar, så vi har dessutom problemet att hitta en klänning som båda passar i (de får förstås ha olika klänningar, men eftersom utbudet är så skralt så vet jag inte hur vi ska hitta två snygga klänningar). Om någon har tips på var man kan hitta snygga långklänningar så tar jag gärna emot dem. 

Vissa kinasidor har ju "express delivery" för en extra kostnad och då borde man ha dem inom ett par veckor, men då måste de nog beställas typ genast för det kan ju hända att de måste ändras. Vi gifter os 31 augusti så det är ungefär 6 veckor kvar, men jag vill helst inte ha såna saker att tänka på de sista dagarna, då jag dessutom jobbar igen (har 10 veckor semester, så hinner fundera en hel del på bröllop under den tiden).

Letar ni efter någon viss färg? 
  • johannisen

Nu borde jag ha fixat ny gitarrist och ny solist till vigseln, istället för de som hoppade av. Det blir nog bra såhär också :)

Imorgon ska jag prova klänningen, som kom till butiken i måndags. Har inte sett den sen mars, så det blir spännande. 

• johannisen

3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - lillasofie - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    10 Augusti - Längtandsfull - Göteborg
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti -Soderpling- Stockholm
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 Augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti -soderpling-Paris 
    31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland

• johannisen

Försöker vara effektiv och bocka av saker nu, men det går sådär då min sambo är bortrest. Var i alla fall och provade klänningen i fredags och "beställde" de sista ändringarna. Samma dag köpte vi också mannens skor och hyrde en hatt åt honom. Igår och idag har jag bokat in när jag ska hämta klänningen (7.8), provsminkning och -uppsättning (8.8) och provsmakning av tårtan och diskussion om utseendet (31.7). Dessutom har jag och tärnan pysslat placeringskort idag (det är askar, så det är kombinerat placeringskort och gåva till gästerna). På posten ligger paket som innehåller mer godis till askarna, engångskameror, såpbubblor och "skyfflar"/skopor till godisbuffén vi tänkte ha som nattmat. 

Det största som är kvar är vigselprogrammet, festhäftet och floristen. Har inte gjort någonting åt något av de sakerna...

Har ni alla förresten ringkuddar? Jag hade mer tänkt att best man skulle få ha ringen i fickan... 

• johannisen

Och bordsplaceringen! Har inte ens börjat på den heller... Tur att jag har drygt 5 veckor kvar. Tyvärr bara två och en halv vecka semester kvar, dock.

• johannisen
    junice skrev 2013-07-25 15:19:50 följande:
    Oj vad roligt att följa med er i planeringen. Vi gifter oss den 10:e augusti och det börjar bli minst sagt spännande..
    Finns några saker kvar att ordna, men vi (jag) känner ingen stress.. än!
    Det vi har kvar är bl a att
    - köpa vit skjorta och festskor till sonen
    - fixa bordsplaceringskort
    - Fixa bordsplaceringstavlan
    - få färdigt festprogrammen (har endast kvar att presentera några gäster, dumma jag fick för mig att rimma om    alla gäster, -något jag ångrar nu)
    -bordsdekorationen i form av blommor, har jag inte på klart än. som förslag är upp-och-nervänt vinglas..

hur presentbordet ska se ut, samt bordet med gästboken har jag ännu inte heller på klart.
    så visst finns det grejer ännu att fundera på..

Sätt mig gärna på listan.. Junice, 10.8  vasa, Finland.
    Åh, en till som gifter sig i Vasa, vad roligt :) Var gifter ni er?
  • johannisen

Jag jobbar hela veckan innan vigseln, tar inte ens ledigt på fredagen, så jag hoppas hinna med det som ska göras ändå. Naglarna kommer jag att fixa på torsdagen eller fredagen och så tänkte jag nog också boka in vaxning och kanske ansiktsbehandling någon gång sista veckan. I övrigt hoppas jag att det mesta ska vara gjort då redan, men det är kanske att hoppas för mycket Glad

• johannisen

En månad kvar för oss nu och i och med att jag "bara" har 1,5 veckor kvar av semestern (på totalt 10 veckor, därav känns 1,5 vecka som ingenting) så försöker jag få undan så mycket som möjligt nu innan jobbet drar igång. I måndags gjorde vi en första bordsplacering, den är inte perfekt och vi har ännu ett par gäster som velar, men vi har i alla fall något att utgå från. Vi har också så pass många "udda" gäster, som inte känner någon annan på festen, att bordsplaceringen är riktigt svår.

Idag är det provsmakning av tårtan och diskussion om hur den ska se ut, imorgon ska vi träffa fotografen och jag ska träffas med toastmadame, på fredag ska vi provsmaka vår trerätters. Nästa vecka ska jag hämta hem brudklänningen som de gjort de sista ändringarna på och jag ska också göra provuppsättning och smink. Det känns nog att det börjar närma sig Glad 

Vi har valt Mendelssohn som ingång och Händels The Arrival of The Queen of Sheba som utgång (jaja, det borde väl vara tvärtom då utgången heter The Arrival, men vi ville ha klassikern som folk känner igen som ingång så de vet att det är dags. Det är inte så vanligt med något annat än "klassiker" som in- och utgång här i Finland). 

• johannisen
    Längtandsfull skrev 2013-07-31 21:27:50 följande:
    Jag och min morfar har alltid stått varandra välldigt nära. men för några rsen gick han bort och åren innan det var han inte sig själv pga alzimers.

jag har funderat länge på att hedra han på nått sätt när vi gifter oss för jag vet att han så gärna skulle vilja vara med och han hade varit världens stoltaste..

men hur skall man göra detta? Det får ju absolut inte bli allt för jobbigt för min mamma och mormor.
    Min sambos pappa gick bort i en tragisk olycka ungefär en månad innan vi träffades (så jag har alltså aldrig träffat min svärfar) och prästen föreslog att vi skulle ha ett foto av honom framme vid altaret någonstans under vigseln, vilket vi båda tyckte var en bra idé. Vi gör nog inte mer än så, då det trots allt inte är någon minnesstund (och dessutom över åtta år sen han gick bort), men på det sättet kan han ändå vara med.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!