Nu kommer min jättelista! Det är så sjukt mycket att göra! När jag ser den här listan så får jag huvudvärk och blir illamående. Är jag ute i god tid? Behöver jag stressa? Det känns som att det är så mycket kvar att fixa!
Klart
Kyrka Präst Vilka som ska vara tärnor och marsalker Lokal (inkl serveringspersonal, dukning av linnedukar och linneservetter, dekorationer, barpersonal osv) Transport av gäster (buss från kyrka till festplats) Inbjudningskort Skor till bruden Liveband Fotograf Hår och makeup Övernattning på hotell 2 nätter Placeringskort Bröllopsresa Budget (även om den är spräng massa gånger) Toastmaster och värdinna Färgtema (som inte är ett färgtema egentligen, bara: pasteller) Önskelista (bidrag till bröllopsresan) Namnbyte (jag har precis skickat in blankett för att byta efternamn till min mammas flicknamn, A byter till samma efter vigseln) Presenter till marsalker
Ej klart
Transport av brudpar (HJÄLP!!! Vill inte betala 5000kr för en 30 minuters bilresa) Menyn (relativt klar, men behöver justera med lite vegetariska alternativ) Bordsplacering (går inte förrän vi vet hur många som kommer) OSA, vissa har inte hört av sig än Slöja, ska jag ens ha det? A:s vigselring (han ska få en ny då den han har idag är så klen) En massa logistik, planering, schema Vigseln (vilka låtar ska sjungas/spelas, in- och utgångsmusik, psalmer osv) Vigselprogram (vi vet ju inte ens hur vi ska ha det) Vad ska delas ut till att kastas på brudparet? (sånt där puffigt ris som smälter och är miljövänligt eller såpbubblor som INTE ger fläckar på kläder) Manikyr och pedikyr Hindersprövning Gravera och putsa ringar Presenter till tärnor
Under arbete (på G)
Brudklänningen är hos sömmerska Tärnornas klänningar är beställde (förväntas komma i början/mitten på maj) Vad brudgummen ska ha på sig (typ klart men inte köpt) Vad marsalkerna ska ha på sig (typ klart men inte köpt) Blommor (min toastmaster fixar detta med en bekant, men jag vi har inte riktigt bestämt exakt vad det blir) Dekorationer (har köpt lite rislampor, fjärilar och annat men vill även ha pompoms, vimplar och antika flaskor/burkar att dekorera borden med). Vill även ha partytält (som vi kan låna av bekant) och mysbeslysning i trädgården. Tårta (en bakbloggerska ska göra min tårta och i maj nu när vi vet hur många gäster det blir ska hon pårovbaka en tårta och vi ska få smaka!) Solist som är prelbokad till vigseln men inte helt klart