Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Fan också! iPaden vill inte byta rad! Ursäkta för mitt röriga inlägg ovan...
Fan också! iPaden vill inte byta rad! Ursäkta för mitt röriga inlägg ovan...
Ochutöver de 96.000 jag precis skrev om så har vi ju ringar, inbjudningskort och lite annat smått och gott...
Vad skönt det är att läsa om era budgetar, det känns som att vi ändå inte har "fläskat på" som jag får för mig ibland.
Min familj och vissa vänner som inte varit inne i "bröllopssvängen" tycker att det är helt sjukt att lägga +100.000 för ett bröllop, men det kostar ju! Så är det! Visst kan man komma undan om man känner en kock, en sångerska, en fotograf, en bagare osv... Men det gör inte vi, så måste betala alla dessa leverantörer och det är ju inte billigt precis :(
Vi har varit tvungna att backa för vissa grejer, tex så ville vi hyra båt för alla gästerna men det skulle kosta oss 20.000 kronor - så se! Vi är ekonomiska hehe!
Bordsplacering är så svårt!
Vi hade gjort ett utkast, men kommer att göra om allt igen. Det känns liksom inte bra. Det som gör det extra komplicerat är att vi inte kommer att ha ett klassiskt honnörsbord, helt enkelt för att det inte går att få till i lokalen.
Men vi tänker i alla fall som så, att vi inte ska placera roliga och glada människor med de lite mer dystra bara för att få upp stämningen. Partymänniskor får sitta tillsammans, gamlingar får sitta tillsammans osv... Jag tror att det är så folk kommer att trivas bäst :)
Sen betyder det inte att vi sätter alla som känner varandra bäst tillsammans, där mixar vi lite :)
Vi har varit tillsammans i 5 år och har inga barn tillsammans, men hoppas på barn efter bröllopet :)