Helipa skrev 2013-07-09 23:09:00 följande:
Jag har faktiskt inte ens tänkt att man kunde hoppa över varannan kille/tjej, hahaha, så insnöad är jag på alla jäkla traditioner och skit. Men det är ju SJÄLVKLART att man kan det, varför inte? om man ändå ska frångå traditionerna så kan man ju göra det ordentligt ;)
Varannan tjej, varannan kille bygger ju dessutom på att alla är jämna par och att man inte har med några samkönade par bland gästerna. Och vi har båda sakerna faktiskt. Därför struntar vi i denna regel och tänker att det är viktigare med en bra placering av gästerna än vilket kön de har.
Vår nästa stora sak att ta tag i är musiken på festen. Antingen så ska vi göra en spotifylista eller så gör vi en annan lista att lägga på datorn. Problemet är dock ett antal: jag dansar inte, spotify har jag inte (mina föräldrar har) men jag är inte van att arbeta med det, jag har ingen aning om vad vi ska ha för musik och både jag och min blivande lyssnar på hårdrock, inte så dansvänligt.
Modern musik som spelas på radion ogillas av oss båda så vi ska försöka få tag i musik som vi iallafall står ut att lyssna på. Det blir nog mycket 80-tal och 90-tal samt Frank Sinatra, Dean Martin och liknande. Hur gör ni med musiken?