Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

ja det är ju jättebra om man kan utnyttja kontakter..
    Tycker endå vi har haft många kontakter men priset skenar iväg endå..
    men det beror nog på att jag vill ha det välldigt speciellt och inte någon vanlig enkel dukning..
    Det skall va fint och som jag alltid drömt om= ) 

• Längtandsfull

Vi skall åka till Turkiet i en vecka på bröllopsresa. Till den finare delen av marmariskusten. Ska bli kul att se om det är så fint som alla säger.. Resan går på totalt 11500:- + fickpengar. Vart ska ni åka och va kostar er resa??

• Längtandsfull

Kul att det skrivs så mycket..
    Jag vet ganska säkert hur jag skall ha mitt hår  och det är min tärna som är frisör så vi har pratat endel om detta..
    Kommer bli kanon..

Imorgon kommer mammas vänninor samt svärmors vänninor som skall hjälpa till i köket.
    Alltid kul när det händer saker... 

• Längtandsfull
    Mandala skrev 2013-07-04 09:25:15 följande:
    Låter gott med olika bär. Vi vill ha nåt fräsht som inte är så tungt efter maten (vi kör tårta efter maten istället för efterrätt). Smaker vi gillar är lime, hallon, passion, choklad (både vit o mörk), nån nötsmak/nougat, ja o mycket mer. Det är så svårt att välja bara några stycken.
    Jag har gjort mycket tårtor till bröllop och annat så jag vet endel om det =)
    Om ni vill ha något enkelt så skall ni ha glasscreme (marsankräm/grädde) och någon bärfyllning ex jordgubbar eller hallon.

Den kombon är vanligast tycker jag..

Sen är det vanligt med chockladmousse och någon bärfylning 
  • Längtandsfull
    Mandala skrev 2013-07-04 10:32:42 följande:
    Vi gillar inte grädde så därför tänker vi någon mousse. Men bärfyllning på något lager skulle också funka tror jag. Helst skulle man vilja provsmaka. Speciellt efter att provsmakade maten som vi inte alls gillade Känns tråkigt när maten inte blir vad man tänkt sig. Nu blir det lite tråkig mat istället.
    Jag avskyr grädde men gör endå alla mina fyllningar på grädde men det smakar absolut inte grädde..
    Bärfyllninen är på grädde men det smakar bara bär och det glasscremen som jag prata om smakar bara vanilj..

Jag kan faktiskt tipsa om att använda grädde i fyllnngar annars är risker stor att tårtan blir välldigt torr och kompackt. Tro mig jag har provat allt...  
  • Längtandsfull
    Mandala skrev 2013-07-04 10:51:13 följande:
    Ja kom på nu att jag har gjort många egna med bla tobleronegrädde o det var ju grädde i o väldigt gott. Kan säga till dem att det inte ska vara ren grädde iaf, men visst sen vill vi att den ska vara saftig.
    Ja jag gör alla mina fyllningar på grädde men ren grädde är inte gott..
    Brukar även ta ett tunt lager grädde mellan locket occh översta botten men även det smackar inte grädde..
    Men ren gräddtårta skulle jag inte äta..

Det gör den så mycket saftigare om man har grädde i.. 
  • Längtandsfull

vi kommer bara ha 2 ringar liggandes på översta tårtan..

Nästa grej på listan är att köpa en gästbok och ett fint paraply=)
    har ni andra köpt det?? 

• Längtandsfull

Idag har fotografen varit här för provfotograferng. Känndes jättebra och vi gick igenom allt.
    Han fick kolla runt på fotograferingsplatsen sen tog vi en sväng om kyrkan innan vi åkte hem.

gissar på att det blir möhippa nästa helg =) spännande..
    Någon som hadde sin igår?? 

• Längtandsfull

Nu var paraply beställt.. Känner att man behöver gradera sig..

• Längtandsfull
    lillasofie skrev 2013-07-07 22:11:29 följande:
    Jag hade min hippa igår Helt underbar dag med härliga vänner och fantastiskt väder! Men det märks att man inte är nån ungdom längre, vid 23-tiden var jag helt slut och lite för onykter och tackade för mig och åkte hem till älsklingen och sov istället
    kul=) vad gjorde ni?? så nyfiken..
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!