Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Aug 2013: hur mycket alkohol fick ni köpt för dom 3000:- som allt kosta för er?? Känns konstigt att ni har alkohol räknat till 130 pers och det bara kostade 3000:-

• Längtandsfull

Jenniferochaugust: vi beställde tärnklänningar i samma färg från er fast från jjhouse. Men blev inye helt nöjd så vi köpte nya i ljuslila. Så nu har vi 2 st likadana Klänningar i lavendel som vi ska sälja =)

• Längtandsfull

Gummenuttan: detta är stl S. Så dom är nog försmå då. Men dom ligger inne på BT köp och sälj.

• Längtandsfull

Jenniferochaugust : ja det var färgen som blev fel annars var dom perfekta. Vi fick också rabatt på dom nya klänningarna.

• Längtandsfull

Aug 2013 : tyckte du skrev att allt kostade 3000:- tyckte det lät välldigt billigt för alkohol till 130 pers. Vi köpte till 80 pers och allt gick på 7000:- Ja det var många timmar i bil men helt klart värt det.

• Längtandsfull

Älskar ordning och reda... Kontrollfreak som man är =) Mamma och många fler säger hela tiden att jag skall släppa det och slappna av. Att denna dagen är vår och bi skall bara koppla av, att alla andra ska fixa men jag kan inte släppa allt

• Längtandsfull
    Helipa skrev 2013-07-18 20:33:33 följande:
    Kul att se bilder! Alla ser superfina ut!

Jag har börjat angripa bröllopsplaneringen med en annan taktik: att planera veckovis istället för att stressa upp mig själv med långa listor över saker som måste fixas.
    Så den här veckan ska bordsplaneringen spikas, personalen bli inbokad och kontaktad, de hemmagjorda delarna av dekorationerna (pompoms och ljuslyktor) ska göras klara och en första skiss på programmet ska bli klar. Och så ska ljudanläggningen bokas. 

Nästa vecka väntar bokning av catering (de har semester fram till den 23/7), anmäla nya efternamn, kontrollräkna alkoholen, ha planeringsträff med brudföljet och spika ett schema för själva bröllopsdagen, åka ut till trädgården där vi ska vara och mäta så att allt får plats samt bestämma hur alla bord ska stå, var skyltar ska sättas upp, etc samt kontrollera antalet dukar, vaser, karaffer, osv.
    Vi är i min m2b's morfars trädgård så vi ska åka dit och bjuda honom på grill-lunch samtidigt som vi kollar vad som finns i huset och vad som ev. behöver hyras. Kommer bli en supermysig dag!
    När skall ni gifta er??
    allt det du nämde har vi klart redan =)
  • Längtandsfull

Nu börjar augusti närma sig så det skulle vara kul att veta mer exakt när alla har sina stora dagar =)
    kopiera och skriv in er...

10 Augusti  -  Längtandsfull  -   Göteborg 

• Längtandsfull
    Aug 2013 skrev 2013-07-18 20:10:21 följande:
    Det gjorde det också. Vi handlade för 14000:- sålde det vi inte behövde ha till bröllopet och det vi ska ha till den dagen  gick då i slutändan på 3000:- eftersom vi fick tillbaka lite mer än vad de kostade att köpa in det vi sålde  ;)

Perfekt att se vad ni andra har med på era listor då jag är lik flertalet utav er och är livrädd att glömma något som jag inte tänkt på men som är en självklar sak :)
    ok ni köpte mer så ni kunde sälja. Vi kommer sälja endel av det som vi får kvar.. om vi får nått kvar men det hoppas jag verkligen. =)
  • Längtandsfull

jag har tur att min tärna är frisör så hon skall göra mitt hår. ska va på salongen där hon jobbar från 08,30 fram tills det är dags att åka till kyrkan. förutom en stund då vi alla är iväg och fotograferas. hennes kollega skall hjälpa till med tärnornas frisyrer. Det kommer en makeup artist som som skall smina oss. 

Längtar !!!! 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!