Inlägg från: Wardelli |Visa alla inlägg
  • Wardelli

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Vi har guld och rosa som färgtema :)

Jag har köpt biljetter till bröllopsmässan i Göteborg, 9-10 feb. Även jag har läst något om att det ska vara två mässor, eller har jag fått allt om bakfoten?

• Wardelli

Jag börjar känna att jag hamnar efter er andra ^^ Fast vi är lite före när det kommer till inbjudningskorten. De är redan skickade, detta för att vi ska gifta oss på Rhodos i Grekland, så kändes bra att vara ute i god tid. Så kyrka och inbjudningskort är nog det som vi fixat. Har hittat en klänning jag vill ha, men mina systrar vill att jag ska ut med dem och kolla andra alternativ också. Min m2b vill vänta med alla andra planer tills bröllopsmässan i februari, så jag får la lägga band på mig tills dess Tungan ute 

• Wardelli
    Längtandsfull skrev 2013-01-25 09:56:56 följande:

Imorgon skall vi ta en heldag och kolla klänningar i Göteborg.. Men eftersom att jag känner att det är hur långt kvar som hällst till den 10 augusti så känns det lite fel att köpa klänning nu. Men titta kan man ju =)

På söndag skall vi kolla ringarna. Har lämnat in massor av eget guld så ringarna kommer nog inte gå på då mycket i pengar =)

Hur gör ni med ringarna?

Jag skall ha 2 st och min blivande skall ha 1. Egentlligen vill vi ha kvar våra förlovningsringar men eftersom att det var så många årsen som vi förlova oss så tänkte vi inte alls då på att den skulle passa ihop med mig andra ring..

Så om dom förlovningsringarna vi har idag inte går att göra om på nått sätt så kommer vi förlova oss på nytt med nya ringar som passar ihop med min andra ring.

Lite rörigt kanske =)

Men om dom ringarna vi har idag inte går att fixa till så att dom passar ihop med andra så måste vi ju köpa nya förlovningsringar och det får vi ju isåfall göra redan nu. Så vi får använt dom lite innan bröllopet =)

Även vi ska köpa nya förlovningsringar då våra inte matchar med några vigselringar. Så det tycker inte jag är så bökigt :D Har redan sett ut våra nya ringar, så nu är det bara att beställa dem också :)
  • Wardelli

Igår bokade vi våran fotograf vi ska ha på Rhodos :D Helt underbart! Känns som att allt sakta men säkert börjar ta form! :) Vi har även hittat våra ringar, dock måste plånboken få vila ett tag till innan vi har råd med dem. Men jag bara längtar tills även jag kan säga att vi nu har beställt dem ^^ 

• Wardelli
    sommaren13 skrev 2013-02-05 18:02:21 följande:
    Har ni planerat nån smekmånad? Och vart ska/vill ni åka? 
    Här blir det två stycken, först Paris några dagar direkt efter bröllopet och sen en sväng till egypten i jan/feb då mannen vill ha lite soligt och snorkla. Så då får vi båda våra önskemål tillfredsställda  
    Vi tar smekmånaden i samband med vigseln. Vi gifter oss på Rhodos, så vi passar på att unna oss och gotta oss ordentligt dagarna efter vigseln. Sen hoppas jag på en andra "riktig" smekmånad ;)
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Wardelli

Nu börjar planeringen ta fart hos oss också. Vi har vigseln i Rhodos, Grekland den 31 augusti, så det är rätt svårt att planera på distans, men nu har det äntligen lossnat några knutar. Fotograf är bokad, restaurangen är vald (ska bara bestämma menyn tillsammans med kocken) och jag var på min första klännings-letar dag i lördags. Stora systern min sa att hon inte skulle gråta, hon skulle nog hellre skrika av glädje - "för så blödig är jag inte" - men när jag testade första klänningen så stod hon där trots allt med glansiga ögon och fick torka bort tårarna <3
    Jag har dock problemet med att jag jobbar så oregelbundna tider, jag jobbar dagar, nätter, vardagar och helger. Jag hade planer på att gå en till runda nu i helgen, men icke sa schemat och jag jobbar dag helg :/ Mannen hittade dock sina kläder häromdagen, så nu börjar jag känna pressen på att hitta min klänning. Har helt gått ifrån mina första tankar på att ha en empire klänning och mer kollat på tylligare axelbandslösa klänningar ^^  Det är rätt roligt hur alla planer ändras hit och dit allteftersom hur långt man kommer i planeringen. 

• Wardelli

Igår hittade jag äntligen min klänning!! Det var den allra första klänningen jag testade första gången vi var ute och letade - syrran brast ut i tårar - men jag ville fortsätta kolla vidare. Igår testade jag en 6-7 stycken och avslutade med den första klänningen och det var samma reaktion då - båda mina sytrar började gråta och sa att det var den jag skulle ha! vem kan motstå att köpa den då? :D 

Innan jag började leta hade jag planer på en enklare, mer grekisk klänning - men det gick vi ifrån rätt fort. Det blev en riktigt stor prinsessklänning istället Drömmer

• Wardelli
    Alvstina skrev 2013-03-17 15:29:42 följande:
    Vad roligt att du har hittat din klänning! Du har ingen bild så att vi också kan få se den?
    Man fick inte ta bild i butiken :( och jag har inte fått hem den än. Men när jag väl har den här hemma, så ska jag bjuda på en bild! Skrattande
  • Wardelli
    För bruden, tärnan & balens drottning

Jag hittade en bild på internet :) 
  • Wardelli

Åååh! Igår beställde vi vigselringarna, samt en ny förlovningsring till mig (jag ska ha två och M2B ska ha en ring). Jag har spanat på de ringarna i ett par veckor nu, och äntligen hade vi råd med dem och kunde beställa! Känns riktigt härligt att vi har dem hos oss om cirka två veckor Glad

Jag har läst att fler har köpt nya förlovningsringar. Hur gör ni med dem? Byter ni ut dem på direkten när ni får dem, eller väntar ni?  

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!