Inlägg från: Wardelli |Visa alla inlägg
  • Wardelli

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Jag blev lite positivt överraskad häromdagen när vi fick hem både vigselintyg från församlingen, samt hindersprövningen bara två dagar efter att vi skickat in ansökan. Vi har skjutit på det ett tag, då vi ville vara säkra på att det fortfarande skulle gälla tills det att vi kommer hem från bröllopsresan (gifter oss i Grekland). Men det var ju inget att oroa sig över ^^ 

Nu är det skor till mig som står som nästa punkt på listan. Vill inte ha klackar, då jag redan nu är 3 cm längre än m2b (jag är ca 1,80 lång), så det får bli ett par fina sandaler eller ballerinor. Har dock inte haft tid att leta än, då jag jobbat natt väldigt mycket det senaste, så börjar stressa upp mig över att jag inte hittat dem än. Vill ju gå in dem så man slipper skavsåren och haltandet..

Jag har även haft planer på att införskaffa mig en låda, typ en söt hattlåda, till alla papper och tillbehör som hör till bröllopet. Så man har allt samlat på ett och samma ställe. Hur har ni organiserat upp det?  

2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Wardelli
    Helipa skrev 2013-06-04 12:13:05 följande:
    Nu känns det som en evighet till 1 juli när vårt osa-datum är, brukar folk vänta in i det sista?
    Vi har också osa datum 1 juli. De flesta har svarat, men vissa på m2b's sida är väldigt "luddiga" i sina svar och har sagt att de ska komma, men inte ordnat upp något. Vi gifter oss i Grekland, så de som har tackat ja från min sida har även bokat resa och hotell, men inte de på hans sida.. Men de har ju ett par dagar på sig till, sen börjar det ju bli sent att fixa hotell och resa.. :S  
  • Wardelli
    Helipa skrev 2013-06-27 08:30:09 följande:
    Hur har ni det? Är ni inblandade i svensexan/möhippan? Har ni haft era ännu?
    Jag agerar mer mellanhand för bestman och de andra grabbarna (då de är i olika städer) när det kommer till min m2bs svensexa. Jag säger ja eller nej till datum, samt har sagt vad han skulle uppskatta och vad han absolut inte skulle vilja göra - så får vi se vad de gör av det :) 

Jag tror mig veta att min syster planerar en möhippa för mig. Så jag sitter spänd varje helg nu. Jag misstänker att något kan hända i helgen då jag vet att min syster är ledig i helgen (hon jobbar varannan helg), samt mina vänner på jobbet har bytt bort kvällspass/nattpass (vilket de aldrig annars gör), samt att min m2b åker bort i helgen.. Men det kanske bara är en slump? :P  
  • Wardelli
    Disa skrev 2013-07-01 13:53:00 följande:
    Igår var sista datum för OSA, (vi gifter oss sista augusti) sjukt trist att 12 personer av 52 tackade nej :/ Någon annan som hade många som tackade nej?
    Vi har likadant. Gifter oss 31 augusti och nästan hela min sida har tackat ja, medan endast 3 (av 6) kommer från min m2b's sida :/ Vi har en liten ceremoni, med endast den närmsta familjen (15 pers ungefär), så riktigt trist att det nästan endast är min familj som dyker upp. Speciellt då min närmsta familj är den dubbla som min m2bs är i antal :P 
  • Wardelli

Vi har varit tillsammans i 6 år, inga barn (förutom vår katt som räknas som en son till oss) men hoppas på barn efter bröllopet :) 

• Wardelli

Det fixar jag Mpta :)

3 Augusti - lillasofie - Västerås
    3 augusti - Mpta      - Bollnäs
    10 Augusti - Längtandsfull - Göteborg
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 Augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti - Wardelli - Rhodos, Grekland

• Wardelli

Jag har haft mina föraningar om att min hippa ska bli av idag. Så inatt sov jag inget vidare och vaknade i princip en gång i kvarten för att kolla på klockan. Har ju hört att de flesta av er som har haft er hippa blivit hämtade runt kl 10. Så jag ville ju inte vara oförberedd och oduschad vid 10 om det skulle ske. Så jag gick upp i tid. Vid frukostbordet så började m2b planera dagen med sina polare som är hemma hos oss den här helgen, och helt plötsligt säger han "men jag måste hålla ett öga på klockan också..." Då förstod jag, för han kollade på mig med en liten "oops, jag har försagt mig lite"-min och jag visste direkt att det blir av idag - dock senare. Men NÄR? 

Så nu går jag här hemma och vankar av och an. Det är ju mer nervöst nu att sitta och veta att det blir av idag, än om det skulle bli en överraskning. NERVÖS som bara den! Det måste vara mina systrar som har planerat detta, och då vet jag att det kommer att hända något pinsamt! Jag hade hellre gått här hemma ovetandes, för nu började jag ju planera något jag inte vet vad som ska hända....

Ursäkta långt och kanske förvirrat inlägg, men känner mig väldigt förvirrad och nervös just nu.

Hoppas fler blir hippade idag! :)  

• Wardelli
    sommaren13 skrev 2013-07-20 11:44:23 följande:
    Spännande Själv så får jag nog vänta ett par veckor till ;) tror att min blir den 3e juli
    Spännande vet jag inte om jag tycker (är alltid väldigt nervös av mig och vill gärna ha kontroll över saker!) Jag hoppas det inte är allt för pinsamma saker de har planerat ^^ Men lyckades luska ut att de ska komma hem till oss först.. Så igår när jag storstädade lägenheten för att m2b's vänner skulle komma, så städade han istället för min hippa :D haha. 

Okej jag låter väldigt negativ, det är jag absolut inte, det ska bli roligt. Bara nervöst att inte veta när eller vad som ska hända :D haha.  
  • Wardelli

Idag blev jag som sagt hippad! :) Så klockan 16 plingade det på dörren och in kommer dem in med händerna fulla med mat, ballonger och annat. Sedan dess har vi tillbringat tiden här hemma med mat, lite roliga lekar (designa toalettpappers brudklänningar, samt toalettpappers underkläder, svara på frågor om m2b samt måla ett porträtt på honom etc.). Har haft så sjukt roligt och har bara njutit av dessa timmar :D 

Blev lite besviken på två av mina kollegor som dök upp. Vi brukar kunna ha så himla roligt och bara skratta på jobbet, men idag satt de mest med ett fånigt leende på läpparna och ville inte alls vara med på några lekar. Satt mest och pillade med sina mobiler. Stämningen blev så mycket bättre så fort de gick. Riktigt tråkigt faktiskt. 

Någon mer som blev hippad idag? :)  

• Wardelli
    Stort grattis till alla brudar som gifter sig idag! :D 

Då jag har laddat upp för nattpass så har jag haft lite tid till att kolla runt på internet. Jag har varit på jakt efter något litet att ge mina underbara systrar som även är mina tärnor. Jag vill ge något som vi alla tre kan ha, som symboliserar vår systerskap samt ett tack för all hjälp inför vår stora dag. Så nu har jag köpt tre likadana armband som jag hoppas de uppskattar (annars tar jag dem allihop till mig själv :P )  som jag tänkte ge då vi gör oss i ordning för vigseln. Hoppas verkligen de tycker om dem! 

Har ni andra planer påatt ge / gett något till era tärnor/bestmans?  
  • Wardelli
    1337Lise skrev 2013-08-12 00:20:11 följande:
    Är det förresten ingen som haft mer drömmar/mardrömmar inför bröllopet? :) Mina har lugnat ned sig i alla fall, hade en period där då jag drömde hemskt om både bröllop och andra grejer, men nu är det lugnt i drömmarna värld igen.

Inatt är det min sista jobbarnatt innan bröllopet. Då ska vi ta tag i allt det där som hamnat på hyllan, gifter mig den 31 så vi har ju några veckor på oss :D
    Jag har haft ett par mardrömmar gällande bröllopet, de flesta handlar om att man i sista minut står och inser att man inte ens är påklädd och att man nästan får gifta sig i jeans och linne. Har även drömt att jag säger ja till fel man och inser detta lite väl sent :O Men nu har det varit lugnt ett par dagar. Ett par veckor kvar för mig med, 31/8, så det lär bli mer konstiga drömmar. 

Inatt är även mitt sista nattpass innan bröllopet, har endast dagpass kvar, så nu blir det mycket fokus på bröllop efter jobb samt under kommande helger. Går på semester den 24 augusti, så har en vecka på mig där att planera och packa allt som ska med till Grekland. Undrar bara hur allt ska få plats... :P 
  • Wardelli
    1337Lise skrev 2013-08-12 00:40:08 följande:

Nemen! Det var värst vad lika planer vi hade :D Vi ska också till grekland efter bröllopet. Vilket datum åker ni då? Som sagt så gifter vi oss också den 31/8. Men vi åker inte till Grekland först den 5 september. Har aldrig varit i Grekland förut, men jag älskar deras mat så jag kommer nog trivas, hehe.

Min första mardröm handlade om att glömt raka benen till bröllopet, skulle inte förvåna mig om jag drömmer om att jag glömt klänningen när nerverna börjar igen ;)

Vi gifter oss i Grekland, på Rhodos via Svenska kyrkan :) Så vi åker dit den 29e och gifter oss den 31e, åker dock hem den 5e igen! Så planeringen går på högvarv. Vart i Grekland ska ni? Älskar verkligen maten och människorna är så himla trevliga där, så du kommer nog trivas!

Jag har drömt riktigt konstiga drömmar - den där jag sa ja till en helt annan man var nog den knäppaste. Pappa följde mig nedför gången, då märker jag att han är klädd som en vampyr?!, sen när jag kollar mig runt i kyrkan så är det inga där som jag har bjudit. Bara massa folk som jag känner som inte är bjudna (då vi endast bjudit den närmsta familjen; föräldrar och syskon m familjer). Prästen kommer inkörandes på en motorcykel och sen spann den bara vidare om än konstigare än det jag skrivit ^^ Så det jag drömt hittills är nog inte ens troligt att det händer :P haha. 
  • Wardelli
    FrökenCitron skrev 2013-08-22 17:52:54 följande:
    9 dagar kvar och min m2b har drabbats av migrän för första gången på 6 år.... 
    Så stressen är påtaglig här hemma.

Hur är det hemma hos er? Har era blivande män några "bröllops nerver"? Glad 
    Nej inga bröllops nerver hos m2b. Hans plan är nog att endast lägga fram kalsonger och strumpor för resan, sen tror han nog att jag ska packa resten för honom (vilket det antagligen kommer sluta med att jag gör...). Så han sitter hellre och spelar datorspel med sina vänner och är inte som jag som vill skriva hundra listor på allt och verkligen vara hundra på att man har med allt till grekland och vigseln :P 

Nerverna håller än så länge hos mig med. Lär vara en rabiat människa när det väl är dags att börja packa dagen innan resan och det kommer antagligen sluta i att jag gråter för att jag är så stressad ^^ Men än så länge håller jag mig lugn och räknar ner dagarna :D imorgon 16:30 går jag på semester, 7 dagar kvar till vi reser och 9 dagar kvar till den stora dagen :D 
  • Wardelli

Oj så underbart fina bilder ni lägger upp! 

Idag är det dags för mig att äntligen hoppa på flyget och åka mot lite varmare breddgrader och vår resa till Grekland. På lördag smäller det och det är äntligen dags för oss 31 augusti brudar att gifta oss! Känns som att det var nyss jag började räkna ner dagarna och det var över 300 dagar kvar. 

Jag hoppas att ni hänger kvar på detta forum en bit in i September så jag kan få bjuda på lite bilder från våran dag, när vi kommer tillbaka från Grekland. Längtar efter att få se era bilder och läsa om era fantastiska dagar! 

Lycka till nu allihop! :D  

• Wardelli

Grattis allihop! vet inte om någon är här inne längre, men nu är vi hemkomna från vår bröllopsresa på Rhodos. Har haft det alldeles underbart och det hela känns som en dröm. Bjuder på lite bilder från våra underbara fotografer :) 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!