Inlägg från: MissFannie |Visa alla inlägg
  • MissFannie

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Känner igen det där confuzed! vi har beställt tyll som vi tänkt hänga upp i taket för att göra det lite ljusare, funderar även på om man skulle hänga upp fiberväv men har läst att det är lite brandfarligt och vi tänkte ha levande ljus lite här och var så jag vet inte riktigt... sen tänkte vi även göra vimplar att hänga upp, tror det ger en lite mysig känsla :)
    pirrar i magen när man tänker på att det är mindre än 6 månader kvar!! :D

• MissFannie

åh vilken vacker klänning! :D jag fick ta bilder på min klänning så dom tittar jag på titt som tätt, får alltid titta en extra gång när jag ser en annan vacker klänning som för att bekräfta att jag valde rätt ändå :P

nu har vi fått ett menyförslag från cateringbolaget men ska be om något mer förslag så man har lite att välja på, sen blir det dags för provsmakning! :D
    är även i full gång med att göra schabloner till några textcitat som betyder mycket för oss, som vi sen ska spraya på några fina brädor att hänga upp lite här och var i lokalen. Hoppas på ett resultat liknande bilden nedan: 

• MissFannie

åh vilken fin klänning! jag får alltid titta en gång extra på bilderna på min klänning när jag ser andra fina, som för att bekräfta att jag valde rätt ändå :P

nu har vi fått menyförslag från cateringbolaget, men ska be om något till för att se vad vi har att välja mellan :D sedan är jag i full gång med att hitta lite olika fonter till schabloner som vi ska göra med olika textcitat som vi sedan ska spraya på några brädor och hängar här och var i lokalen :D hoppas på ett resultat likande bilden nedan (dock annan text) :)

• MissFannie

ahh får inte med bilden! iaf en vit bräda med ljusgrå text i lite fina blandade typsnitt! :P

• MissFannie

Åh låter som en väldigt god buffé!Vi blir runt 90 pers så vi tänkte ta catering och 3-rätters, har nu fått ett rätt klassiskt men förhoppningsvis gott menyförslag:Förrätt: skaldjursröra på kvaring plocksallad och citrusoljaHuvudrätt: glaserat ankbröst med rotfruktskaka, vitvinsauterad ostronskivling, portvinssåsEfterrätt: chokladmoussetårta med cognacsspetsad körsbärssåsSå nu ser vi fram emot provsmakning av menyn :D

• MissFannie

idag är det fem månader kvar!!! :D pirrar i magen!

• MissFannie

åh vilket bra pris på klänning! då håller vi tummarna att den sittar som en smäck ;)vi har spenderat dagen med att kika på lokalen en gång till för att få lite bättre överblick, fått svar på en del frågor:)sen har vi suttit och knåpat på olika scener till en film som vi tänkt göra som vi ska starta middagen med som en ev isbrytare :D himla roligt det här alltså!   

• MissFannie

Kom precis hem från jobb och hittade ett kuvert från PRV som nu godkänt min ansökan så nu har jag bytt efternamn! :D Supermärklig känsla! vi har valt att ta min mormors flicknamn så jag har bytt nu och mannen kommer byta senare i samband med vigseln. Hade egentligen velat vänta tills efter vigseln men  då hade det blivit dubbelt så dyrt. Så nu får jag sätta mig och öva på namnteckningen så jag kan beställa nytt körkort och pass :P

• MissFannie

Elyea: usch vad tråkigt att det ska krångla! planeringen blir ju så mycket roligare när det flyter! men tänk så bra det kommer bli för er när det väl är på plats allting :D vilken grej att gifta sig i England!

Denna veckan blir det mycket bröllopsplanering för oss och jag känner hur glad jag blir av det :D i helgen provsmakade vi menyn och förrätt och efterrätt är klart, ska bara få till huvudrätten också. sen filmade vi till spexfilmen, igår var jag och klippte mig och gjorde en lättare provuppsättning av håret och i eftermiddag ska jag ordna med pass och körkort med mitt nya efternamn :D sen till helgen ska vi träffa vår tårtmakarinna och kika på vilken sorts tårta vi vill ha :D
    så roligt när det händer saker!!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!