Inlägg från: MissFannie |Visa alla inlägg
  • MissFannie

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

fick idag meddelande från en av mina brudtärnor att hon vill komma som "vanlig" gäst istället för att vara brudtärna pga att det blev för stressigt :S så nu blir det att planera om! tur jag har två tärnor kvar iaf:)

• MissFannie

Välkomna ni nya brudar! Jag var och testade min klänning igår och det bara kändes så bra att jag ville dela med mig! :D massa småbeslut man ska ta dock, underklänning eller inte, underklänning med en stålring eller två, höga skor eller låga, halsband? armband? tiara? osv.. :P blir dock underklänning med en skena och sen fortsätter jakten på skor.. :) Glad midsommar på er! :D  

• MissFannie

då kan vi ju testa och se om bilden kommer med nu...

• MissFannie

Tack! :) är väldigt nöjd med den!

Längtandsfull- också en väldigt fin klänning!! Visst är det härligt att testa den? ;)
    jag önskar ibland att jag hade min hemma redan nu så jag kunde testa den lite ibland, vilken känsla! :D

har också börjat fundera lite på festprogram och klurar på det med presentationen av gästerna. som Alvestina skrivit innan, så känner jag inte alla respektive och de kan bli lite svåra att beskriva, sen vill jag inte heller ge ut för mycket info om var person heller, kanske tar stopp på samtalen istället för att hjälpa?!

På schemat denna veckan står annars att än en gång provsmaka menyn, testlaga tilltugg, ringa kantorn för att bestämma psalmer, testa fler brudskor och leta tärnklänningar... känner att det börjar dra ihop sig lite nu.
    Två månader kvar på för oss som gifter oss 24 augusti!!

• MissFannie

Jag ska också ha min klänning så länge jag bara orkar! :D kan man sova i den tror ni? ;P

• MissFannie

Åh 49 dagar kvar för er som gifter er den 17 aug innebär ju att det är 56 dagar kvar för oss den 24 augusti!! Galet!:D ser bara fram emot det mer och mer!Igår var jag och mina tärnor ute på tärnklänning jakt, var inte lika lätt som jag trodde dock. sen provsminkade jag på Makeupstore och det blev sååå fint :D så nu ska jag bara bestämma vilka av alla produkter jag ska ha.. :PMandala skrev 2013-06-29 23:13:55 följande:Har suttit halva kvällen med bordsplaceringen. Att det ska vara så svårt...edenrosebride.blogg.se   Bordsplaceringen kan jag tänka mig är ett riktigt huvudbry! vårt osa har inte gått ut än så jag avvaktar lite med att börja med det ännu

• MissFannie

oj vad ni har skrivit mina damer!pjuck - vi beställde fån firande.se där var det väldigt bra priser :) vet dock inte om dom har någon fotbollsinspirerande...har dock för mig att jag har sett någon sådan på ebay.se, sök där och se om du hittar någon :)I början av bröllopsplanerandet hade vi (jag) tänkt mig ett väldigt budget bröllop men sedan efterhand som mannen och jag diskuterade olika poster så visade sig att m2b inte var lika sugen på lågbudget, så vi höjde budgeten till 75 000 men när jag nu räknar på det hoppas jag att det landar på 65 000 istället kanske... och vi blir då ca 80 pers. som ni andra skriver känns det som att dom stora bitarna är på plats, vi spikade menyn i veckan också vilket känns bra:) känner också att det närmar sig, blir mer och mer exhalterad! :)       

• MissFannie

åh vad roligt att höra om alla möhippor! försöker dock att inte läsa alla detaljer för jag vill ha så lite förutfattade meningar som möjligt om min egen :P vill inte försöka luska ut när heller för jag hoppas att jag för en gångs skull ska bli helt överraskad:P men visst snuddar tanken vid det ibland...

Mpta- visst är det roligt när något bara faller på plats och t.o.m. blir bättre än vad man tänkt sig?! :D

Jag har en liten kluring om det här med alkohol! Vad tror ni om min beräkning nedan? Är det hållbart? Ska till Tyskland i helgen och nu börjar jag fundera på om jag tänkt på allt :P
    80 gäster, räknar ca 10-15 som kör och fler vindrickare än öldrickare, sedan fri bar efter maten:

Till fördrink och middag:
    Mousserande: 24 flaskor
    Vitt vin: 8 BIB
    Rött vin: 12 BIB
    Öl: 6 flak á 24x33cl

Avec:
    Konjak - 1 flaska
    Baileys- 2 l
    Whiskey- 2 l

Till baren (det som blir över av ovanstående kommer också finnas med):
    Vodka: 4 l
    Rom: 4 l
    Gin: 2 l

För de som ej dricker alkohol:
    Mineralvatten: 3 flak á 24x33cl
    Coca cola: 3 flak á 24x33cl

Plus en massa blannevann.. :)
    Tacksam för hjälp med om detta är tillräckligt?!?? :S

• MissFannie

Tack för era svar! Skrattande Ska se över det med alkoholfritt alternativ till middagen, annars tror jag att med allt blannevann (groggvirke kanske det heter i överiga sverige kom jag på) vi tänkt köpa till baren så är tanken att man ska kunna blanda sig några fina alkoholfria drinkar :)
    cider hade jag inte ens tänkt på!

Längtandsfull - ja jag såg din lista tidigare och blev lite nojjig för att vi beräknat så mkt mindre kändes det som :P framförallt ölen verkar ni andra beräkna betydligt mer än jag tänkt mig?! gah!

vill ju inte att det ska bli varken för lite eller alldeles för mycket :P supersvårt det där! man kanske skulle skrivit med en beställning på inbjudningskortet där dom kunde fylla i exakt vad de tänkt dricka under kvällen? :P

får diskutera igen med mannen! :) tack igen!

• MissFannie

håller med er andra om att det killar som bara den i magen när jag tänker på att dagen närmar sig :D
    känns fortfarande som att det är massa småsaker som ska falla på plats innan jag kan slappna av... men det är väl värdsliga ting egentligen, tror det blir bra hur det än blir :) med eller utan lösögonfransar eller om jag håller buketten rätt eller om strumpebandet ramlar ner från låret osv :P såna små farhågor som finns där :P

• MissFannie

3 Augusti - Mandala - Jönköping
    3 Augusti - lillasofie - Västerås
    3 augusti - Mpta - Bollnäs
    3 augusti - Tessla -Södra Öland
    3 Augusti - mojo - Västerås
    10 Augusti - Längtandsfull - Göteborg
    10 Augusti - Gumemnuttan - Örebro
    10 Augusti - Karolajia - Stockholm
    10 Augusti - leula - Örebro
    10 Augusti - SingingFantacia - Stockholm
    17 Augusti - Aug 2013 - Enköping
    17 Augusti - sommaren13 - Stockholm
    17 Augusti - NinaH - Göteborg
    24 Augusti - Alvstina - Helsingborg
    24 Augusti - Carina 10 - Österlen
    24 Augusti - Soderpling- Stockholm
    24 Augusti - MissFannie - Helsingborg
    31 Augusti - viXan - Ängelholm
    31 Augusti - kj79 - Luleå
    31 Augusti - 1337Lise - Norrköping
    31 August - Wardelli - Rhodos, Grekland
    31 augusti - jenniferochaugust - Stockholm
    31 Augusti -soderpling-Paris
    31 Augusti - johannisen - Vasa, Finland

La till mojo, SingingFantacia och mig själv :)

• MissFannie

Hoppas ni får en underbar dag idag 3-augusti-brudar!! :D väntar med spänning på att höra och gärna se bilder på hur ni hade det :D

• MissFannie
    Helipa skrev 2013-08-07 20:40:58 följande:
    Vill bara lägga rn till sak gällande självupptagen-kommentaren. Jag har full förståelse att man (jag) kan uppfattas som självupptagen i och med planeringen av ett bröllop, men är det inte det hela bröllopskulturen säger oss? Att det är "vår dag", viktigaste dagen i våra liv, osv.
    Det är ok att säga det till mig, men gör det då när allt är över, inte när nerverna är på topp och man redan är hispig över allt. Det finns väl absolut ingenting jag kan göra det i det här skedet? Nu när det är så kort tid kvar och all min energi går åt att ro det hela i hamn.
    Jag blir så ledsen av den kommentaren för den är så dömande och det enda den leder till är att jag nu skäms jättemycket och nte vågar säga ett ljud om bröllopet till henne de kommande veckorna. Vad det detta hon ville?
    Det tråkiga är att jag dessutom har ansträngt mig en massa för att inte verka för bröllopstokig och har haft som tumregel att inte nämna bröllopet såvida ingen annan för det på tal eller det är någon praktisk detalj som måste lösas där och då. Nu kunde jag lika gärna släppt lös allt istället...
    det är så tråkigt när det blir bekymmer kring något som bara ska vara roligt! utifrån det du berättar känns det som att hon kanske inte har full förståelse för hur det hon säger påverkar dig. hon verkar inte heller förstå hur du ser på bröllopet och att det är en så viktig dag (månader, år) i ditt liv. kanske hon ser det mer som en fest?
     jag hade en liknande situation med en av mina tärnor, dock valde hon att hoppa av för några månader sen så det var ju bra tid innan åtminstone. men där var det också att hon var centrerad på vad hon skulle ha på sig och hur det skulle vara för henne, ingen förståelse (eller försök till förståelse) för vad jag ville och hur jag tänkte... så tråkigt när det blir så. känns som att vänskaper sätts lite på prov i det här.
    har du pratat med henne och sagt hur du upplever det hon säger och hur det känns för dig? det vore ju tråkigt att ha med denna känslan fram till den största dagen i ditt liv!
    så jag tycker inte att du överreagerar och jag tror att om du pratar med henne och utgår ifrån hur du känner/upplever det så kan det nog bli bra ska du se :) pepp pepp!
  • MissFannie

så himla roligt att se bilder från er som haft ert bröllop! tack för att ni delar med er :D och stort GRATTIS!! :)

• MissFannie

Helipa: det låter ju som en bra lösning på det!

sommaren13: jag har också skrivit ett tal till min blivande, vet dock inte om jag vågar hålla det inför alla så får se hur jag gör... jag började med att stolpa upp de saker jag ville ha sagt för att sen skriva rent det och sätta det i rätt ordning m.m. :) har gjort det på rim för att göra det lite lättsammare :P

• MissFannie

åh vad roligt att läsa om er brudar som gifter er imorgon :D pirrar i hela mig av att höra om ert pirr ju! :D lycka till imorgon!!!

själv misstänker jag att jag ska bli hippad imorgon :P så svårt att låta bli att spekulera.. :P

hämtade hem min klänning igår också så nu börjar det verklgien kännas att det närmar sig och det blir mer och mer verkligt :D hoppas ni får en underbar helg både blivande brudar och brudar! :)

• MissFannie

nu börjar stressen komma på allvar känner jag, usch! har nu börjat skissa ner allting och försöka få fram alla tankar omkring hur jag tänkt att upplägg under dagen ska vara och vem som ska göra var och när... inte helt lätt och frågar mig själv hela tiden om jag verkligen har tänkt på allting som jag behövt tänka på??!

försöker också ta till mig rådet ovan, att bara njuta av bröllopet! tror det bilr lättare när det väl är dagen, då man inte kan göra mer än att bara flyta med. men så här innan, gah!

• MissFannie

Grattis till alla er som gift sig i helgen! vår dag och kväll var fantastisk, det blev som vi ville och jag håller fortfarnade på att smälta och gå igenom vad som hände :D så mycket kärlek från alla håll och kanter! har inte fått så många bilder än men här kommer en som en av gästerna tog på oss när vi dansade första dansen :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!