Inlägg från: Augusti13 |Visa alla inlägg
  • Augusti13

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

brud20130817 skrev 2013-04-22 22:13:04 följande:
    Hej,
    nu börjar det närma sig den stora dagen. Mindre än fyra månader kvar nu. Så gott som alla kläder är fixade och min m2b och jag har tittat ut ringen. Frisyridé finns men har ej gjort provuppsättning och brudbuketten ska gå i vitt. Vad tror ni om inspirationsbilden nedan? Passar det en bygdegårdsfest med klädkod kavaj?

Nu börjar det bli dags att planera upp festen! Vi gifter oss klockan 15 så det blir inte alltför sen start på kvällen. Har ni några tips på aktiviteter under kvällen? Vi hade tänkt tipspromenad och mingel med snittar och bubbel vid ankomsten till lokalen (16-17) följt av brudskål och därefter middag som består av buffé (vid 17.30?) följt av tårta och kaffe med avec (ca 20. 30?). 

Kvällen kommer att avslutas med dans och vid 23-tiden(?) bjuder vi på lite vickning i form av korv och bröd. Sedan dansar vi så länge vi orkar. Vad tror ni om tiderna? Ska man lägga in någon slags aktivitet mellan maten och tårtan?

Har fortfarande inte bestämt om vi ska sova på hotell eller åka hem och krypa till kojs. Hur tänker ni andra?

Tips emottages tacksamt. :)
    Vi har ett liknande schema med vigsel kl 15, mingel fram till 18 ungefär och sedan tänker vi att middagen får ta den tid den tar :) Vi har dock trerätters ist för buffé, så det lär ta längre tid - kanske till 21-tiden.

Men jag känner också att det vore bra med en liten aktivitet mellan middag och tårta! Annars kommer folk explodera av mättnad :p Vår toastmadam är inne på att ha någon form för lek, antingen där gästerna är aktiva - kanske i form av "de som har sett bruden dansa pole dance ska ställa sig upp", eller att det är vi, brudparet, som aktiviseras och svarar på frågor om varandra. Tror det kan bli roligt!
  • Augusti13
    MissFannie skrev 2013-04-23 19:09:37 följande:
    Jag som trodde att vi var väldigt bra på banan med alla saker men nu tvivlar vi på om vi vill vara där vi bestämt oss för att ha både vigsel och fest :( så nu är vi igång och letar nytt ställe... alla inbjudningskort och så utskickade, känns sådär kul :/
    oj vad jobbigt! hur kommer det sig att ni vill byta?
  • Augusti13
    MissFannie skrev 2013-04-24 15:12:56 följande:
    vi känner inte att vi kan lita på dom som har stället :/ har varit väldigt otydligt, till och med ändringar, med vad som ingår och vad som kostar extra och att det då lätt skulle kunna bli så att vi får en stor räkning efter bröllopet på saker vi inte vetat skulle kosta... så vi kikar efter annat, ska titta på en lokal imorgon så hoppas att den är något att ha :) tur att det är några månader kvar!

alla som står brud 24 augusti- 4 månader kvar idag!! :D
    Ah, jag förstår verkligen att ni vill byta då. Hoppas ni hittar det perfekta stället!
  • Augusti13

Vi bokade också kyrkan ett år innan, men fick en bekräftelse därifrån med info om präst, organist osv för någon vecka sedan. Kanske värt för er att ringa dubbelkolla?

• Augusti13
    psychosomatic skrev 2013-05-02 14:30:46 följande:
    Har precis hittat hit till den här tråder. Är också augustibrud. Vi skickade ut våra inbjudningskort tidigare i veckan så de borde ha kommit fram nu idag. Lite pirrigt att se vilka som faktiskt kommer svara att de kommer! :) Har ni skickat ut inbjudningar än? När har ni OSA senast?
    Hej och välkommen! Vi skickade för drygt en vecka sedan och satte osa till 28 juni. Gifter oss 10 augusti. Hur gjorde ni då? :)
  • Augusti13

Vad gäller morgongåva är jag innte på att köpa en iPad eller någon annan surfplatta, vet att han har varit sugen på en hur länge som helst :)

• Augusti13

*inne på.
    Gick för fort där, som vanligt ;) 

• Augusti13

Har fortfarande inte bestämt om vi ska ha festhäfte eller inte, vi får se! Men äntligen har vi fått boka en grym DJ och en solist, det har verkligen stått högst på priolistan i någon månad! Himla skönt. Vi har även bokat tid med vår präst och fått i uppgift att välja psalmer till dess, så ikväll ska vi gå igenom era tips här i tråden.  Smidigt ju ;)

• Augusti13

hihi lustigt hur vi alla räknar dagar, men det är ju så kul! 76 dagar kvar för oss som gifter oss 10 augusti - galet!

Känns som de flesta här inne har fixat allt "viktigt" nu? Vi har iaf hindersprövning klar, kyrka, lokal, DJ, solist och kläder, vilket känns viktigast för oss. I mitten på juni ska vi träffa både präst och hon som är ansvarig för festlokalen, det blir skönt att checka av på listan.  

• Augusti13
    Gummenuttan skrev 2013-05-29 12:19:16 följande:
    Hej vi gifter oss 10/8 , kommer ha kombinerat bröllop/dop och jag börjar också känna mig lite stressad Hindersprövning klarTårtan beställdHar inte ordnat med maten än ska ha kallskuret Dekoration letar dukar servetter mmInbjudningar beställs ikväll, nästan alla vet om redan därav sent utskickBrudklänning klar men hittar inga skor jag vill ha till , de jag ville ha är slut överalltKläder till ett av tre barn klart( dottern, klart lättast hitta en klänning än kläder till söner )Blommor klartMusik klart kommer ha solistVad är det jag glömmer?  Vi ska ha litet bröllop enkelt, ca 50 gäster       
    Måste bara berätta att när jag läste ditt namn snabbt trodde jag det stod "Gammaltutten", haha!

Tycker du verkar ha koll på läget. Fotograf och smink/hår-hjälp om du ska ha det, kanske?
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!