Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
nu börjar det närma sig den stora dagen. Mindre än fyra månader kvar nu. Så gott som alla kläder är fixade och min m2b och jag har tittat ut ringen. Frisyridé finns men har ej gjort provuppsättning och brudbuketten ska gå i vitt. Vad tror ni om inspirationsbilden nedan? Passar det en bygdegårdsfest med klädkod kavaj?
Nu börjar det bli dags att planera upp festen! Vi gifter oss klockan 15 så det blir inte alltför sen start på kvällen. Har ni några tips på aktiviteter under kvällen? Vi hade tänkt tipspromenad och mingel med snittar och bubbel vid ankomsten till lokalen (16-17) följt av brudskål och därefter middag som består av buffé (vid 17.30?) följt av tårta och kaffe med avec (ca 20. 30?).
Kvällen kommer att avslutas med dans och vid 23-tiden(?) bjuder vi på lite vickning i form av korv och bröd. Sedan dansar vi så länge vi orkar. Vad tror ni om tiderna? Ska man lägga in någon slags aktivitet mellan maten och tårtan?
Har fortfarande inte bestämt om vi ska sova på hotell eller åka hem och krypa till kojs. Hur tänker ni andra?
Tips emottages tacksamt. :)
Men jag känner också att det vore bra med en liten aktivitet mellan middag och tårta! Annars kommer folk explodera av mättnad :p Vår toastmadam är inne på att ha någon form för lek, antingen där gästerna är aktiva - kanske i form av "de som har sett bruden dansa pole dance ska ställa sig upp", eller att det är vi, brudparet, som aktiviseras och svarar på frågor om varandra. Tror det kan bli roligt!