Mustikka skrev 2012-11-21 13:46:45 följande:
Oj ja det var verkligen länge, det måste ha varit en härlig fest :) förstår nog djn vi kommer nog säga till att han sköter sitt och att man hellst inte stör honom. Tror inte de så kul om folk går fram hela tiden. Minns du vem du sydde upp klänningen hos? Har flera kinasidor men vet inte vilka som är duktiga. Skulle vara roligt att få se en bild på kläningarna som du sytt upp. Om du inte vill visa här kan du skicka till min inbox. Min tärna är värre än mig haha hon letar klänningar som en toker :) De just nu de som stressar mig mest att inte få min drömklänning köpt annars har de mesta fixat sig :) sprit från Tallin och bilen vet vi ännu inte. Vad åkte ni med?
Jag beställde klänningarna från Mylovebridal. Det finns inte längre tydligen.... =/ Men jag beställde klänningen till min förlovningsfest från Landybridal och de finns ju kvar och är duktiga också. Edressit som kitkät tipsade om är också jättebra! Typ alla mina kusiner köpte sina klänningar därifrån till bröllopet.
Jag ska försöka ordna bilder på klänningarna och skicka!
Vi åkte med en Bentley från 1968. Vi hade skjutit upp att fixa bil och sen när vi väl skulle boka så var det mesta fullbokat. Det var studentbal samma dag nämligen..
kitkät skrev 2012-11-21 14:43:00 följande:
Fästmön,
Vad kul att få lite råd och tips från en syrian som också har haft ett svenskt/syrianskt bröllop. Vart höll ni bröllopsfesten? Jag har funderat lite på det här med bröllopsgåvor, på syrianska bröllop ger gästerna ju oftast en valfri slant till brudparet istället för att köpa saker. Men på svenska bröllop är det ju inte alls vanligt. Vi vill ju helst ha pengar... men det känns lite sniket att önska sig pengar av svenska gästerna, som kanske inte är vana med att ge pengagåvor på bröllop. Hur gjorde ni?
Vi hade bröllopsfesten i Nkpg hos Teno! Det var lagom stort för våra 240 gäster. Vi trodde att det skulle bli max 210 - men jisses vad syrianer är kassa på att osa. T.o.m folk som sagt att de säkert inte skulle komma dök upp!
Gällande presenter så skrev vi en dikt som vi skickade ut, det kändes mindre sniket då =) Fast vi fick mycket presenter ändå! Har miljoner Orrefors-, Ittala- och Kosta Bodaljusstakar hemma!! De ligger fortfarande nedpackade i väntan på... att få ges bort igen :)
Här är vår dikt!
Då senhöstens blåst är hård
Och vädret går i ständig moll
Var man stannar i sin gård
Termometern visar under noll
En resa till varma länder
Brudparet då tänker göra
De drömmer om vita stränder
Och att vågornas brus få höra
Du som vill öka brudparets välbehag
På deras resas spännande färd
Giv dem ett ekonomiskt bidrag
Och de får se mer av vår vackra värld
Annars går det lika bra för bröllopsgästen
Att förära dem en upplevelse efter egen idé
Viktigast är dock att du kommer på festen
För din närvaro är det bästa du kan ge
Fråga gärna på! Jag har sjukt svårt att släppa bröllopsplanering fast jag redan är gift. Tjatar på min syster att sätta igång och hitta någon så jag kan planera hennes bröllop. Det var ju såååå sjukt kul!