Syrianskt/svenskt bröllop
Fästmön skrev 2012-11-23 10:23:27 följande:
KitkätVi körde vår dans ganska tidigt men inte direkt. Det var ju ganska mycket dans när vi kom in i lokalen (våra toastmasters gjorde ett jättebra jobb att få upp alla!). Sen satt vi och åt en stund och sen dansade vi vår tryckare. Vet inte om det var bra eller dåligt - jag var så exalterad så jag tyckte det var rätt så skönt att få en stund i min mans famn. Det kändes verkligen som att det inte var någon annan i lokalen då. Sjukt att känna så =)
Jag kan maila ett av utkasten på vårt festhäfte till dej. Kortfattat så hade vi;
Välkomstord
Meny
Roliga presentationer av de närmaste gästerna
Bilder på oss när vi var små
Dos dos-ramsan (skitkul när svenskarna hängde på!)
Läste att ni skulle ha gemensam frukost dagen efter - det är en jättebra idé! Vi bjöd på brunch dagen efter i prästgården där vi hade bröllopsfikat. Det var väldigt trevligt att få träffa alla under mer avslappnade former. Man hinner ju inte riktigt prata med alla på själva festen. Så hade vi lite presentöppning också men det var sådär. Jobbigt att spela överlycklig när man får ännu en karaff...
Mustikka
Tips om hotell - ring och fråga om ni kan få "grupprabatt" på hotell. Vi gjorde så och fick ner priset med typ 20 % för de gäster som bokade och angav att de skulle på vårt bröllop. Sen hade våra toastmaster koll på gäster som var ensamma - och så frågade de dem om de kunde tänka sej att dela dubbelrum istället så blev kostnaden lite lägre för dem.
Har läst igenom denna tråd och ser att ni verkar ha många bra tips! Är själv svensk och ska gifta mig med en syrian och behöver ALLA bra tips man kan få! Nervöst!
Skulle det finnas någon möjlighet om du kunde skicka ditt utkast på festhäften till mig också? :$ så otroligt smart och roligt av er att ha med Dos Dos ramsan. :D det gillade jag skarpt!
Tack på förhand!