Fästmön,
Vi har också tänkt att få med det bästa från båda kulturerna på vårt bröllop. Vi ska som sagt gifta oss i en svensk kyrka, Mariefreds kyrkan. Vi ska också ha solosång i kyrkan. Vår vigsel kommer också börja tidigt, 16.30. Därefter ska vi ta emot gratulationer på kyrktrappan (såpbubblor kommer delas ut innan vigseln), och sen ska vi fotograferas under 1 timme. Vi vill inte se varandra innan vigseln, så det var aldrig ett alternativ att boka fotografering innan vigseln. Det ingår ju fotograf/filmkamera-team i paketet hos Panorama, men då jag inte gillar stilen på syrianska bröllopsfoton (ni vet säkert vad jag menar, tillgjort, uppstyrt...) så har vi bokat svensk fotograf som ska fota just porträttbilderna!
Min fästman ska bjuda 70 gäster och jag 150. Så han har ändå en del, för att vara svensk som sagt. Haha...
Vi kommer hålla bröllopsfesten i Panorama och servera syriansk mat. Vad gäller musiken så kommer vi att köra på ett syrianskt liveband och en svensk Dj.
Vi ska också dansa tryckare istället för brudvals, ingen av oss kan dansa vals. Vi har tänkt att Djn ska spela lugn musik under middagen, så ingen dans då. Men jag funderar på om vi ska dansa vår första dans (tryckare) när vi kommer till lokalen, som på syrianska bröllop eller efter middagen? Hur gjorde ni?
Vi vill också ha festhäften, men jag vet inte riktigt vad vi ska skriva i dom... Hur såg era ut? Vad skrev ni i dom? Min fästman vill gärna ha en liten meny i festhäftet, så att svenska gästerna får lite koll på vad mezarätterna som serveras är för något.