adinas skrev 2013-02-27 18:55:08 följande:
Åh, Mona Lisa är en jättevacker lokal! Va roligt för er! Hoppas att sångaren o DJ känns bra för er
Tack för tipset!! Jag har inte köpt klänningen än men hittat min drömklänning från Kina. Min svägerska är jätteduktig på att hitta bra klänningar där. Verkligen min drömklänning. Hoppas bara den är lika fin IRL. Vi funderade först på att ha bröllopet i någon lokal i Södertälje men pga att vi har många gäster från utlandet och södra sverige kan det bli krångligt att ta sig emellan (vi bor i Linköping). Så nu har vi bokat en lokal som föreningen har, tar ca 350 personer. Kyrkan blir en svensk fast med både syrianska och svenska präster. Så både svenskt inslag och syrianskt som tex klilbo bido. Vi ville ha Tomas Demir som vi hört så mkt och vet är grymt bra. Syskon, släkt o vänner har haft honom. Men han var fullbokad då. Så nu tror jag min fästman bokat Fadi Komo. Någon erfarenhet om honom?:) han är med rätt ny men vad jag har hört så är han duktig. Vi ligger nog ganska bra till i planeringen. Vi preliminärbokade allt tills vi visste att vi har sångare. Så har vi det så kommer allt bokas i helgen. På lördag ska vi kolla kyrkan, lokalen, träffa catering, dekoratör mm Åh, det är så kul med denna planering
hur kommer er kyrkvigsel vara?
Tack, jo vi kände att det är absolut nödvändigt då vi gärna vill ha finsk musik också, haha lite finsk tango och letka jenka så alla gamla kan shejka med oss. Är du säker på att du vill beställa en kina klänning? du ska veta att det är inte så jätte billigt i längden, det tillkommer moms och tullen får oftast tag i dem. Jag fick betala 25 euro för tullen när jag beställde hem en ansiktsmask som kostat min 20. Och dessutom så känns det så mycket bättre att få prova klänningarna. Hade själv tänkt sy en klänning där men sen tänkte jag om. Min klänning skulle 5000:- kr plus moms och tull efter det och sen att man kanske inte får samma klänning man önskat sig. Så jag la till lite extra och fick min drömklänning tillslut precis som jag vill ha den. Får man se en bild på din?
Oj visste inte att man kunde göra så, vi ska gifta oss i syrisk ortodoxa kyrkan, då det är viktigt för mina föräldrar. Undrar om syrianska präster tillåter en svensk vara med? annars hade vi tänkt gifta oss först borgeligt i Finland och sen ortodox i Sverige.
Fadi komo har jag faktiskt hört både bra och dåligt om men tycker själv verkar bra, de flesta låter likadana i mina öron haha! Tomas Demir är riktigt bra vad jag vet av egna erfarenheter, gick i samma gymnasie som han och han sjöng jämt hahah, och har hört honom live vilket jag inte gjort med Fadi. Han som ska spela för oss är inte heller världens bästa men han duger och han livar upp stället, det tycker jag är viktigt.
Håller tummarna för att allt ska gå som planerat för er =) Efter det är det bara att köra på. Fick ett annat tipps av tjejerna på Orientaliskt bröllop, att ju simplare tårta du har dessto finare kommer den att se ut, många som beställt en aning för avancerade tårtor har blivit besvikna när dem fått se hur tårtan sett ut. Du får gärna kika in där, de massa härliga tjejer som ska ha mixbröllop.
Måste säga att planeringen för min del tar krafterna ur mig haha, kanse för att jag bor i Finland. Vill sätta igång och planera med dem men kan inte göra något om inte jag är på plats.