Inlägg från: Juni 2012 |Visa alla inlägg
  • Juni 2012

För snålt tilltaget?

Pluppe skrev 2012-08-04 08:51:46 följande:
    Vi är ca 65 personer varav det är 45 personer som har beställt just alkohol till maten och såhär ser det ut för vår del, allt är både för maten & festen. Till maten får man 2 glas vin, 1 flaska öl, en burk cider, 1 flaska läsk, 1 flaska ramlösa osv..

4 boxar vitt vin
    4 boxar rött vin
    6 plattor öl
    1 back öl (denna öl kommer serveras till maten)
    2 öltunnor (små)
    7 flaskor champagne
    2 flaskor konjak
    2 flaskor likör
    2 flaskor whiskey

Vi kommer ha barn med på bröllopet, närmare bestämt 13-15 stycken kommer komma, så det är en förälder i varje familj som inte dricker, samtidigt som vi inte vill ha fylleslag så detta får räcka gott och väl! Till baren har vi tänkt att sälja mest vin, öl eller cider för att just inte få folk att blanda hej vilt (vilket oftast leder till fylla)!
    Nu kanske jag missförstod dig, men om man väljer t.ex. cider, då får man 1 burk som ska räcka genom hela måltiden? Det lät väldigt lite. Nu vet jag inte om ni ska ha buffé eller trerätters eller nån annan form på det hela, men en ciderburk går ju nästan åt under bara förrätten. Någonstans i varmrätten skulle iallafall jag börja kika om det stod mer dryck utställd nånstans på bordet. Om så inte vore fallet så skulle jag, om det fanns serveringspersonal, be om något mer att dricka :)
    Kanske jag som missförstod ert upplägg, ber om ursäkt iståfall.
  • Juni 2012
    Pluppe skrev 2012-08-06 18:26:51 följande:
    Till en början missförstod du mig inte, men efter en diskution nu med sambon (tackvare ditt inlägg) Flört så kommer vi bjuda på 2 glas vin/2 burkar cider osv till maten (det känns nog lite snålt med bara 1 cider) Vi ska ha buffé :) Däremot är jag lite fundersam.. Mineralvatten, om man ser till sig själv, dricker man 2 flaskor mineralvatten till maten eller väljer man vanligt vatten till "andra" glaset? Likaså med läsken..

Vi funderar på ifall man ska säga åt värden vid välkomsttalet att det finns en andra flaska/burk att få och då säger man till serveringspersonalen. Vinet kommer nämligen vara upphällt i glaset och det andra glaset i en liten karaff bredvid (en vid varje plats)..
    :) Trevligt att vara till hjälp.

Jag kan bara se till mig själv och min make, vi skulle välja samma dryck till både första och andra glaset.
  • Juni 2012
    Pluppe skrev 2012-08-07 19:37:38 följande:
    Vi pratade med serveringspersonalen idag och dem är med på noterna :)

Tack återigen!
    Så lite så! :)
Svar på tråden För snålt tilltaget?