• Krystal

Visa era "Tack"-kort...Bildtråd

Har inte kommit så långt själv som att planera hur "Tack"-korten ska se ut (är fortfarande i komma på hur inbjudningskorten ska se ut) Men ni som har kommit dit....visa gärna era Tack-kort...och inspirera andra när dom ska fixa ihop sina kort...

• Svar på tråden Visa era "Tack"-kort...Bildtråd
  • pulmonate

Så här ser våra Tack-kort ut. Det understa är som ett vykort med några speciella detaljer: 
    - Frimärket har jag skapat själv vilket är slottet vi gifte oss i
    - Stämpeln på frimärket står det plats och datum vi gifte oss på: Malcesine, Italia, 18-08-2012
    - Sigillen med våra initialer.

• MarieTherese05
    pulmonate skrev 2012-10-27 19:16:11 följande:
    Så här ser våra Tack-kort ut. Det understa är som ett vykort med några speciella detaljer: 
    - Frimärket har jag skapat själv vilket är slottet vi gifte oss i
    - Stämpeln på frimärket står det plats och datum vi gifte oss på: Malcesine, Italia, 18-08-2012
    - Sigillen med våra initialer.

Hej... Nyfiken... Vilken fin klänning? Vart har du hittat den? 
    Sedan tycker jag eran ide med tack korten är super... tar med mig den i min förslagslåda  

Tack

• pulmonate
    MarieTherese05 skrev 2012-10-28 19:39:29 följande:
    Hej... Nyfiken... Vilken fin klänning? Vart har du hittat den? 
    Sedan tycker jag eran ide med tack korten är super... tar med mig den i min förslagslåda  

Tack
    Hej Marie Therese. 
    Klänningen har jag designat själv faktiskt och fått uppsydd hos Milly Bridal (kinaklänningsföretag). Vad kul att du gillade den. Det är en blandning av 4 olika klänningar: Ryggen är Jim Hjelms "jh8904". 
    Där är lite fler bilder på bloggen: http://pulmonate.blogspot.it/2012/09/the-wedding-18-august-2012-lake-garda.html om du är intresserad. 
    Kul att du gillade tack-korten med! Det är kul när man får komplemanger för saker man gjort till bröllopet, eftersom jag lagt ner så mycket tid och tanke på det. :)

• evelinasöderholm

Mmmaria, Jätte fint tackkort!! Hur ni skrivit ut fottokolaget själv eller har ni beställt dem? Vart har ni då isf beställt kortet? Eller om ni gjort det själva, hur har ni lyckats få tre kort på ett? Vi vill gärna ha så själva, så fint!!

• Mmmaria

Tack tack!

Jag har gjort fotokollaget i powerpoint och sedan skrivit ut det hemma på fotopapper.
    Man tar bara bilderna man vill ha och lägger in i powerpoint. Beskär och ändrar till det format man vill ha.
    Sedan lägger man valda foton på samma sida. Det blev 4 kollage på varje fotopapper.
    Sedan limmade jag bara på "fotot" på kortet.

Tips: limma med limstift. Mina första 40 tack-kort blev helt förstörda av limmet så det var bara att göra nya...

Lycka till !

• knyttan

Hej hej,
    Jag sitter och pillar med våra tackkort NU (sex månader efter vigseln.... Förvånad) men jag tror att vi kommer att få iväg dem i veckan, bättre sent än aldrig försöker jag intala mig... Vi har haft både badrumsrenovering, en stressad fotograf och ett plus på graviditetstestet som har komit emellan att få iväg dem tidigare så jag hoppas att vi har "laga förfall" s.a.s

Våra kort blir hempysslade, jag hittade underbara dubbelvikta vita kort på vattenstämplat linnepapper på en loppis som jag använder, däri limmar vi in ett foto på oss och en liten text där vi tackar för uppvaktningen. De som var med på bröllopet får även gruppfoton med oss på som vi bad fotografen ta. Tyvärr är korten i ett sådant format att det inte finns några kuvert som passar, så jag har fått göra även dem själv. Och det tar ju extra tid så klart. Lägger upp foton när jag är klar!

• 20140222

OJ! detta hade jag helt glömt bort att tänka på! Inbjudningskorten vi fick/beställde var vi tyvärr inte helt 100% med. Men de får duga. Min fästman är grafiker. Och hade en lösning på det.

• Linnea89

Pysslade ihop våra tackkort själv, precis som alla andra trycksaker :)

Hade lite olika texter på korten beroende på om personen var med på bröllopet eller inte osv.

Bilden är tagen av vår fotograf: www.johanlindqvist.com/
  • Elena1

Nudax: Otroligt vackert tackkort! Var har du köpt det/hur har du gjort det om man får fråga? =)

• Principisessan

Vi hade ett hemligt bröllop med endast barnen närvarande. Korten beställdes från Optimalprint.  
    Framsidan: 

Insidan: 

Och på baksidan en rolig skuttbild :) 

• Krystal

Fler som har tack-kort att visa upp? Det behöver ju inte vara av årets skörd utan även om ni gifte er för länge sedan går bra det med

• Allis

Vi gjorde våra som en liten informationsfolder med helt andra bilder. En där vi var hos föräldrarna på Kanarieöarna, lite berättelser från vad vi gjort under hösten med alla skojiga presenter vi fått (vi önskade oss skojiga upplevelser). För att något skulel vara bröllopsrelaterat gjorde vi kylskåpsmagneter av ett av fotografierna från bröllopet, en kul grej folk kan ha lite nytta av också.

• 20 juli 2013

Här är våra väldigt enkla (och vädigt sena ;)) tack-kort från Optimalprint. Snabbt och enkelt att sätta ihop via deras hemsida och dessutom väldigt prisvärd och snabb leverans!

På den övre delen av mittuppslaget på insidan skrev vi en personlig liten hälsning och på den andra sidan var det tryckt:

Thank you so much for making our wedding day the most magical, wonderful day of our lives!

Your presence, love and generosity were hugely appreciated and it would not have been complete without you!

Wishing you a fabulous Christmas and a Happy New Year!

All our love,
    Neil & Åsa

• Caisa
    Har äntligen gjort klart och fått iväg våra tackkort! 7 juni gifte vi oss så det är i det senaste laget... Men fick vänta ganska länge på bilderna från fotografen och har haft mycket med annat. 

Såhär blev de! Korten är från Optimalprint, dock beställde jag helt utan text då jag ville tacka för gåvor i korten och alla såklart inte gav samma sak, dessutom  behövde vi dem på tre olika språk. Och man kunde tyvärr inte beställa mindre än 10 likadana kort. 

Texten har jag alltså lagt till i efterhand och skrivit ut på hemmaskrivaren (min handstil är en katastrof). Blev bättre än väntat, idag går de iväg. :)

7 juni 2014
Svar på tråden Visa era "Tack"-kort...Bildtråd