Inlägg från: ElinFalk85 |Visa alla inlägg
  • ElinFalk85

Smink, hur gör ni?

Jag sminkade mig själv. övade 2-3ggr innan (minns inte riktigt). Jag använde nästan bara smink från elf: eyeslipsface.se/ (tar 1-2 veckor att få hem grejjerna). Macara köpte jag från lumene och ögonpenna från h&m. testa deras primer en vit pumpflaska som man bara tar nån droppe av i ansiktet, sitter som berget efter det! (sminket alltså), finns även ögonrpimer som också är jättebra! Jag som brukar få problem med lite torra ögon hade en droppe ögondroppar i vardera öga innan jag satte igång =).

• ElinFalk85
    sofi 88 skrev 2012-08-06 18:36:24 följande:
    Jag sminkade mig själv, tycker inte det är snålt, man köper ju ändå produkter tänker jag men skillnaden är att man kan använda produkterna senare. Jag körde också en ganska naturlig, lätt makeup eftersom man vill känna sig som sigsjälv på bröllopsdagen :) Veckan innan vaxade jag och färgade brynen och färgade även fransarna för att inte riskera en skarv i färgen mellan mascaran och längst ner på fransen. Läpparna fick bara lite glans eftersom jag nästan aldrig målar dem och på ögonlocken körde jag tre skuggor som gick i guld/brunt/vitt som suddades ihop fast det syns inte så tydligt på bilden.

vacker sminkning!!! vi verkar ha samma tänk =).
Svar på tråden Smink, hur gör ni?