• daniiel

no poo - balsammetoden

Aniara4 skrev 2012-08-08 11:33:11 följande:
    Jag tycker den här sidan har bra information:
    lockig.se/balsammetoden.php
    Har bara hört talas om detta tidigare, aldrig läst något. Har dock läst igenom det där nu och det lät ju inte krångligt alls :P haha

Funkar det bra? Jag har visserligen rakt hår, men det är verkligen snustorrt.

Finns det speciella produkter till balsammetoden? Jag tänker att man kanske inte ska trava in på ICA och köpa första bästa balsam?
  • daniiel
    caruba skrev 2012-08-08 12:20:46 följande:
    Det är en ren vetenskap,
    man  ska använda ett sistaschampo för att sedan gå över till balsam.

Jag hade också spikrakt hår, men det har börjat locka sig nu. Inget jag förväntade mig. ;0)

Coop Xtra använde vi som sista schampo, min blivande har använt sig av balsammetoden i över ett halvår. Det har funkat mycket bättre på honom.

Sedan brukar många använda ett tvättande balsam som oftast är de billigare märken och ett vårdande balsam. Vi har bara använt tvättande balsam.

Här är lite tips.
    stinamarkan.se/blogg/har/balsammetoden-har/pr...
    Men det är viktigt att kolla upp så att innehålsförteckningen inte har ändrats.. Jag är jättedålig på det.
    Okej, men det verkar som att huvudsaken är att det inte innehåller några silikoner eller mineraloljor och liknande? Utöver det spelar det inte lika stor roll vilket märke det är och så?
Svar på tråden no poo - balsammetoden