• MagnusFru

Jag oroar mig för att bröllopskorten ska bli misslyckade!

Jag tror att när ni tittar på era bröllopskort så kommer ni se lycka och kärlek och glädje. Jämför dig inte med andras foton eller andras utseende. Jag tror att när brölopsdagen kommer så kommer ni att känna sån glädje och lycka och det är det ni komme rminnas när ni ser foton från den bästa dagen i era liv
    Vet du att ett av mina favorit-foton från vär bröllopsdag är en bild av mig under middagen där man ser tydligt att sminket inte sitter helt perfekt efter alla lyckotårar, läppstiftet är avskavt lite sådär som det blir när man äter och dricker och gråter och man ser matrester (!) på mina tänder men leendet och uttrycket i ögonen är sådär lyckligt och avslappnat och kärleksfullt så alla dom där mindre bra sakerna (sminket, matrester på tänderna, avskavt läppstift) inget av det gör nåt.
    Det är ett foton av mig på vår bröllopsdag så som jag såg ut vid en viss tidpunkt och det visar mig som jag faktiskt var...en icke-perfekt mänsklig glad rörd avslappnad och väldigt lycklig och kär brud
    Jag läste flera tips i bröllopstidningar innan vårt bröllop, det var tips typ "Be din tärna kolla hur du ser ut under dagen, under fotograferingen, under middagen osv och be henne hinta när du ska bättra på läppstiftet, be henne säga till när du ska pudra ansiktet osv så du ser bra ut på alla foton...."
    Och jag tänkte faktiskt be min tärna om det men jag glömde bort att be henne om det och vet du, nu i efterhand så kan jag tycka att det låter lite löjligt faktiskt....lite som att man som brud "måste" se helt perfekt och nysminkad ut på varje foto som någon tar!
    Alla såna idéer om att "allt" och "alla" måste se så perfekt och "regisserat" och helt perfekt ordnat och liksom militäriskt strikt planerat och icke-spontant ut ökar ju bara pressen och stressen! Vem vill egentligen ha en sån bröllospdag där brudparet ser helt perfekta och kontrollerade ut hela tiden? Och hur kul är det för gästerna och brudparet är mer intressade av att "se bra och perfekta ut på alla foton" än att faktiskt njuta av sin dag där och då? Jag och mannen skulle du inte haft en så härligt underbar dag om vi hade behövt se perfekta ut hela tiden!
    Herregud jag är ju ingen fotomodell, jag ska ju faktiskt inte sälja en produkt (som ju de perfekta retucherade fotona som de tar av modeller är till för) -jag är ju faktiskt en helt normal och mänsklig  människa av kött och blod! Jag är den jag är och på min bröllopsdag såg jag inte perfekt ut hela tiden men jag lyckligast i hela världen för jag gifte mig med min livs stora kärlek

Svar på tråden Jag oroar mig för att bröllopskorten ska bli misslyckade!