Vintagebröllop?
Schumeline skrev 2012-08-09 23:29:38 följande:Hittade miljoner gamla dukar i linne och annat gammalt material hemma från farmor, alla olika nyanser vitt och mönstrat tyg som jag ska sy om till servetter :) gratis! Hoppas på att hitta såna beige dukar som var på några av bilderna överst, utan att det kostar så mycket. Om nån ser nåt säg till :) annars blir det nog att köpa burlapsremsa från ebay mot vita linnedukar. Och bara sparar på allt gammal jag kan hitta av prydnadssaker så sammansätter man det till nåt till slut :)
Sackvav/jutevav kan du kopa ratt billigt fran tygaffarer i Sverige - anvands mycket nar man stoppar om mobler. Jag kopte jutevav och sen klippte vi langa 'remsor' till lopare, (vi fållade inte vara men kan vara en bra ide, for det kan latt remsa sig i juten och hade det mot gamla vita linnedukar. Ett tips nar du klipper i jutevaven ar att inte anvanda din basta dyra vassa sax, for den blir valdigt slo nar du klippt fardgit, vi anvande en nyinkopt billig sax fran Ikea typ. Vi anvande oss av gamla vaser, hittade pa loppis blandat med min mammas samling och hade mycket vilda blommor blandat med lite kopta. Har ar en bild: