Jag har nu fått till allt tyg jag ska ha till dukningen, det känns skönt. Spetsgardiner skall sys om till löpare som ska ligga över mörkblå dukar. Till det ska vi ha silvriga ljusstakar, kandelabrar blandat med enarmade, glasvaser med enstaka blomma tillsammans med någon utsmyckning.
Samlat glasburkar och konservburkar som ska bekläs med virkat spets samt något typ av band tror jag. Strutar av gammal tapet skall fyllas med dekorationssten som man kan äta och placeras på borden. Vi kommer att använda samma virkade spets och tapet i inbjudningarna.
Till bukett föreställer jag mig en med fjädrar, kottar, tygblommor och broscher i en härlig blandning. Har ingen som helst aning om hur lång tid en blomma tar att tillverka men jag ska försöka mig på det nu i maj, när jag ska ha min första pysselkväll så får vi se om jag kan göra tillräckligt många på den (korta känns det som!) tid jag har på mig tills det är dags i januari.
Klänning 1 är köpt, den är en äldre modell och jag tror inte den är sydd på denna sidan 80-talet om man säger så... Det är en spets och tyll kreation och jag köpte den på Blocket. Tjejen som hade den på bilden var så sjukt fin i den. Så sjukt fin verkligen! Jag tvekar ibland när jag sitter och tänker på den men så tittar jag på hennes bild igen och bara shit vad den är fiiiin. Och så billig så jag kan köpa en till om jag vill Jag har inte kunnat prova den ordentligt så jag vet inte om jag kan ha den ens haha.
Ska prova en till nu i veckan, hos en annan tjej. Den satt inte alls lika bra på henne som klänning nr 1 gjorde på sin förre ägare, men jag tänker att den kanske sitter fint på mig
Annars har jag ingenting klart! En prototyp till festprogram har jag påbörjat, vi har inte pratat om ifall vi ska ha det eller inte dock. Har tänkt köpa fina silvriga ramar på loppis, till borden (för bordsnummer), till bordsplaceringstavla och till gästbok. Men jag inser ju att dels kostar de rätt mycket om man man ska ha en fin och stor en även om det är på Loppis och så måste den ju dessutom vara just fin. Det är svårt har jag märkt. Det är ju trots allt så att det ska kännas rätt. Det kan bli så att jag köper en med "rätt krusiduller" på och sen spraymålar den, även om det känns lite fuskigt haha.
Så långt, när jag räknar upp det här känns det faktiskt väldigt bra! Det enda som nu börjar oroa mig är alltså allt pysslande, all matlagning och alla spritinköp.
Nåja, det blir nog bra.