PoS skrev 2013-02-10 10:13:39 följande:
Jag har börjat samla glasburkar o konserver o bytt till mig spetsgardiner på bytesgrupp på facebook samt tittat på second hand o loppisar. Så kul! Vi ska ha silver, vitt o blått som färgtema. Just nu samlar jag på mig alt så får jag göra avgränsningar senare vad som passar o inte. Har tänkt göra löpare av små virkade dukar till honnörsbordet sam ngn typ av blombåge fast med spets o virkade dukar. Till min bukett tänkte jag inte använda levande blommor utan tillverka egna i tyg samt gamla broschar o ihop med fjädrar o pärlor så kommer det ge en helt egen stil haha. Vi ska ha vinterbröllop så tror det kommer bli bra. Tack för alla fina inspirationsbilder. Kanske några nya vintagebrudar där ute som vill vara med o inspireras o följas åt fram till bröllopet?
www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m4208755.htmlVad heter facebook-gruppen - låter som en kul grupp att vara med i:)
Låter lite som min planering...jag köper på mig allt jag hittar på loppisar och sedan får man helt enkelt rensa bort överflödet sedan! Jag letar framförallt gamla plåtburkar (som jag ska ha blommor i), tekoppar, tekannor och spetstyger. Har även börjat samla på mig tyger för att sy vimplar.
Kul att du ska tillverka egen bukett - jag tänker nog också göra en, fast med enbart broscher! Jag gifter mig om tre månader så måste verkligen ta tag i saker.
Jag har i alla fall börjat få ihop min te-servis:) Har tänkt att allt porslin ska vara olika. Här kommer en bild på mina koppar hittills.
Jag ser fram emot mer inspiration här i tråden!