Inlägg från: Anonym (Känns tråkigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känns tråkigt)

Oj då blev det så dyrt?? Vilka ska vi säga NEJ till??

MIn sambo och jag ska gifta oss nästa sommar på hans smultronställe uppe i fjällen.
    Det är helt ok för mig :)
    Vi ska bara bjuda dom aldra närmaste och då skulle vi bli ca 35 st.
    I går fick vi ett kostnadsförslag på bröllopsmiddagen....
    27,000 kr och det var BARA maten ( 3 rätters middag). SEN tillkommer det vi ska dricka till!
    Sen så ska alla gäster resa dit. Jag tycker att vi ska betala deras boende, för det är ju inte DOM som har valt stället utan VI. Men min sambo tycker att DOM kan betala för boendet....

Jag hade nog tänkt att vi bara skulle ha EN måltid och sedan kaffe och bröllopstårtan.
    Så nu måsta jag, För jag har störst släkt. Sitta och välja bort dom vi inte ska bjuda......

Hur ska man göra???

• Svar på tråden Oj då blev det så dyrt?? Vilka ska vi säga NEJ till??
  • Anonym (Känns tråkigt)

ja ca 750 :-  per person. Då skulle dukar blommor och ljus ingå. Vi kommer ju bo och ha bröllopet på ett hotell. Så det finns lixom inte så mycket andra alternativ att tex handla med egen mat.
    Detta är min sambos barndoms ställe där han tillbringade många sommrar, och att ha det på ett annat ställe är otänkbart (för honom)
    han har varit där mycket med sina föräldrar och ingen av dom är i livet nu, så det är väl mycket därför jag känner att jag vill uppfylla hans önskan......

Vi skulle ju kunna tex bara ha 1 maträtt och bröllopstårta kanske?
    Jag kan ju sminka mig själv och fixa mina naglar. Det är bara mitt hår som jag måste gå till frissan med, då jag är VÄRDELÖS på att fixa till mitt eget hår.....

• Anonym (Känns tråkigt)

och varken jag eller min sambo är speciellt glada i alkohol, så man kanske kan ha vanlig alkoholfri cider som välkomstdrink?

• Anonym (Känns tråkigt)

jo, jag ska kolla om dom har buffe eller något annat alternativ.....
    Det finns stugor att hyra för 2-4 personer och det kostar 50-7000 kr per natt, så om några kan tänka sig att dela stuga så blir det ju billigare oxå.....

• Anonym (Känns tråkigt)

700 kr ska det givetvis vara :) för stugan....
     I maten ingår förrätt, varmrätt och efterrätt. Vickning på natten korv med bröd. Sen TROR jag att Brunch ingick dagen efter med det låter jag vara osagt, då det var min sambo som har varit i kontakt med hotellet....
    dukning och blommor ingick.....

Vin och dyligt tillmaten tillkommer utöver......

• Anonym (Känns tråkigt)

Man kanske kan ha välkomstdrinken vid ena stugan? Och sedan gå upp gemensamt till hotellet för att äta?
    Sen bara ha 1 rätt eller buffe och bröllopstårta? samt rött eller vitt vin för dom som vill 1 glas.
    Sen om dom vill ha mera får dom köpa vid barne till självkostnadspris??
    Sen vickning vid stugan igen med korv och bröd?

• Anonym (Känns tråkigt)

jag ska spåna lite med min sambo när han kommer hem. Jag har ju aldrig varit där så jag vet inte hur det ser ut :)
     Men grillning vid stugan verkar ju inte så tokig :)

• Anonym (Känns tråkigt)

Nu har jag pratat med min sambo. Brunchen ingår INTE!
    VAd jag tycker är viktigast är att vi gifrer oss ;)  och att våra nära och kära är närvarande.
    Vi kan ju be dom betala boendet i stället för presenter. Saker har man ju ändå lixom....

Det finns pentry i stugorna så om dom som vill kan ju ta med lite frukost.

Min sambo skulle kolla upp priset på buffe samt på vad middag med bara 1 maträtt kostar.
    Det är ju inte maten som är det vilkigaste.

jag vet inte hur mycket vi har tänkte oss lägga på maten men inte 27.000 i alla fall ;)

Svar på tråden Oj då blev det så dyrt?? Vilka ska vi säga NEJ till??