Oj då blev det så dyrt?? Vilka ska vi säga NEJ till??
Vi hade vår fest på ett hotell och fick genom det ett otroligt bra pris på boendet för våra gäster, har inte ert ställe något liknande erbjudande? Jag tror att vår rabatt gjorde att rummen kostade ner mot hälften av "standardpriset". Våra gäster betalade rummen själva, men i och med att vi hade "tvingat" dem att komma så sa vi nej tack till presenter.
Vi såg det såhär: det är upp till var och en om man vill komma, det är klart att det är trist om folk måste tacka nej för att de inte har råd med boende och resa, men det är inget man direkt kan göra åt om man inte vill ta ut kuvertpris (vilket i vår värld, obs, vår värld, känns fel) och man inte har högvis med pengar att lägga på sitt bröllop.
Jag har egentligen inga bra förslag eller idéer, annat än som övriga har föreslagit: kolla med hotellet om de har övriga billigare matalternativ (på vårt hotell kostade ett kuvert inklusive dryck 880 kr har jag för mig) och kolla med dem om de har något specialerbjudande till bröllopsgästerna gällande boendepris.
Och lycka till!! Det är aldrig kul att behöva sortera bort folk..