Bröllop 29/6-2013
Hej!
Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.
Finns det fler här??
Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)
Hej!
Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.
Finns det fler här??
Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)
En sak är positiv och det är att hon skriver ut psalmerna så jag behöver inte tänka på vigslprogram.
Vi har inte tränat något alls med prästen. Han kom hem till oss och berättade hur vigseln skulle gå till och sen sa han att vi behövde inte oroa oss för något för han kommer guida oss genom hela vigseln. Det räckte för oss och känns tryggt.
Då är man gift . Det var en helt underbar dag. Regnet höll uppe nästan hela vigseln, Det började regna precis när prästen avslutade. Maten som vi hade gjort var underbar och alla gäster var hur nöjda som helst. Mycket dans, god mat, goda vänner mm det kunde inte varit mer perfekt.
. Hoppas ni andra får en lika underbar dag som vi. Kram på er
Okej jag känner inte mig trygg det är inte varje dag man gifter sig och ha bara sett en vigsel som vuxen :) känner mig taggat....men kul att ni känner er trygga! :)
Tafatt
Vad roligt Annica :) :)
Åh vad kul Annica! Och grattis. Har du inga bilder? Är ju nyfiken.
Grattis Annica, vad kul! Just nu verkar vædergudarna vara på vår sida, men tyværr kan det ju ændra sig lika snabbt med tanke på att de visade regn igår. :(
Nær det gæller det dær med att træffa præsten. Jag var nervøs innan eftersom jag ville veta vad vi skulle ha før præt och gå igenom, sedan visade det sig dessutom att kantorn skulle vara tjænsteledig fram till før en vecka sen drygt. Men allt har ordnat sig. Vi har træffat præsten och gått igenom och ska træffa honom ikvæll igen før att ha "genrep". Før mig kænns det bra, æven om han betonade att vi inte behøver oroa oss och att han kommer guida oss genom hela vigseln.
Att vissa præster inte går med på brudøverlæmning får man leva med eftersom det inte ær en svensk tradition eftersom man vill poængtera att man gifter sig av fri vilja och inte måste ha sina førældrar tillstånd osv. Sen kan man ha en egen ønskan om detta men får nog rætta sig efter den aktuella præsten. Det ær ju samma som det dær med att præsten inte sæger till att man ska kyssas. Vår præst sa visserligen nær det brukar passa, men han kommer ju inte sæga till.
Det kommer løsa sig, men førstår om det kænns lite otryggt. Men har ni "schemat" så kanske ni kan øva lite hemma sjælva?