Chicita skrev 2012-08-13 22:57:12 följande:
Hmm....
Säg nu inte att du kommer att bli en av dom där brudarna som blir hysterisk över att dukarna i lokalen är vita - och hon har en ivoryfärgad klänning
Med andra ord....
Ta det lugnt.
Spelar det ärligt talat någon roll om inte ringarna är identiska i färg?
Vissa har en guld och en silverring, eller silver / guld och titan osv. Det gör inget alls om ringarna inte är precis samma i färg, det kan faktiskt till och med vara snyggare när inte allt är supermatchat. Och dina ringar berättar en historia. Om någon frågar "varför är det olika färg på dom" så kan du berätta att ni förlovade er i Grekland och köpte ringen där och där har dom andra legeringar än i Sverige.
Det är er historia, er bakgrund.
Det är det som gör er berättelse unik.
Och vem vill vara som "alla andra"
Haha, du jag börjar bli rädd för det, stressar upp mig hela tiden över småsaker :/ Egentligen har du ju rätt, min förlovningsring är verkligen speciell, dels för att vi köpte våra ringar på Kreta (hittade dem samma kväll som han friade) och dels för att min är delvis handgjord då översta delen av ringen är en annan ring för att få till storleken, och gravyren är gjord för hand då den inte passade i gravyrmaskinen. Så visst är den speciell!
Tänker iaf inte göra som en kompis, hon bytte förlovningsringen för att den inte matchade vigselringen.
Nej jag får helt enkelt ta och kamma till mig lite och inse att du har rätt
Kommer säkert hinna svära en del över att det inte blir så perfekt som jag tänkt men som sagt, måste allt vara perfekt? Tack gulliga du för de kloka orden