LyckligaBruden skrev 2012-08-14 12:34:22 följande:
Jaså, kan man göra så? Hm, jo det är ju en smart idé om man vill ha precis likadana så det tipset tackar jag för men jag känner liksom att jag vill inte göra nåt med min förlovningsring, den är unik och smälter jag ner den så blir det på nåt sätt inte samma ring som den vi köpte. Känns som att ta bort själen från ringen på nåt vis. Men det var ju ett himla smart tips ändå!
Det enda jag skulle vilja ändra på min förlovningsring är faktiskt storleken då den känns lite stor, det är storlek 17,5 men vågade inte ta ner den när vi var i Grekland eftersom man sväller och minskar hela tiden i den värmen. Kan man förminska en halv storlek? Dum fråga kanske men hon vi köpte ringen av i den butiken sa att en halv storlek inte kommer göra nån skillnad. Vilket låter konstigt, för varför finns det då halva storlekar?
Tack
Du kan få den 16,8 eller 16,9 om du ber dem skicka iväg ringarna där de smälter om dem. Jag fick eksem av mina första vigselringar så jag lät dem smälta om dem. Det är ju samma guld och det är ju det som är viktigast.
Hoppas det blir bra oavsett vad du väljer!