Inlägg från: dazzlinganddating |Visa alla inlägg
  • dazzlinganddating

Aldrig mer Guldfynd eller Vitguld!

J2012 skrev 2012-08-16 19:45:20 följande:
    Jag förstår din besvikelse men jag tycker du är lite väl hård i din kritik. För det första så måste man förstå skillnaden mellan en affärskedja som t.ex Hallbergs och en riktig guldsmed. Hallbergs säljer smycken, och tjänar absolut ingenting på att någon lämnar in en repig ring. I en butik med egen guldsmed så använder det guldet till att göra nya smycken. Du kan jämföra med att t.ex vilja göra en ändring på ringen (inte bara gravera eller ändra storlek, utan t.ex göra den bredare, lägga i stenar osv.), det kan du oftast inte göra på t.ex Hallbergs. Tyvärr är de dessutom dåliga på att hänvisa en till en riktig guldsmed utan brukar bara säga att "det inte går". Det finns alltid en anledning till att det är billigare! Går jag t.ex till h&m så förväntar jag mig inte att personalen skall hjälpa mig i provrummet, hämta fler storlekar, komma med smakråd osv. Tur att du hittade ett "riktigt" alternativ :)

Precis som du var jag väldigt besviken först när jag fick min förlovningsring. Jag trodde inte att den skulle bli repig direkt! Men det blev den eftersom jag inte var ett dugg försiktig. Jag lämnade in den på putsning och sedan dess har den faktiskt hållit glansen mycket bättre. Guld är mjukt, och även en rödguldsring blir repig och matt om man inte aktar den. Att du inte kan ha din ring på när du jobbar är nog inte så mycket att göra åt, det är liksom inte ringens fel. Jag har många vänner som jobbar i kök och på sjukhus och de är tvungna att ta av sig ringen på jobbet. Ha den i en kedja runt halsen t.ex!

Jag håller med, tyckte inte alls att det var dålig service från guldfynds sida...

Jag har aldrig på min ring när jag gör något som kan repa den, det måste man väl ändå förstå att vill man ha den fin så ska man inte slita på den... :/

Svar på tråden Aldrig mer Guldfynd eller Vitguld!