Inlägg från: NilsKpyssling |Visa alla inlägg
  • NilsKpyssling

Aldrig mer Guldfynd eller Vitguld!

det måste vara ganska dålig kvalité om du måste rhodera om varannan månad? Vi hade våra i över två år innan vi gjorde det, och jag upplevde inte att de var gula och "tråkiga", mer lite matta och repiga, men så blir ju alla ringar...  Jag är rädd om alla mina smycken och har tex inte på min mina ringar när jag tränar, duschar sover, rensar land osv..

Det är trist att inte personalen upplyste dig om att vitguld inte är kritvitt, för har man en bra kvalité på vitguldet (16% palladium i legeringen) så är färgen gråvit, och det är vitguldets naturliga färg. Vissa gillar den och vissa inte. Har man råd kan man ju ta platina som ju är en beständig vit metall, eller palladium som inte är lika dyrt.

Som sagt, förstår att du blir besviken över den dåliga kvalitén med missfärgning och dyl, skönt att du fick ett bra bemötande på det andra stället du gick till!

• NilsKpyssling

nej det är sant, utsätter man ringen för mycket slitage så kanske det inte spelar någon roll. Min ring är 6 mm bred, men jag har kontorsarbete och är som sagt ganska rädd om mina ringar..

Svar på tråden Aldrig mer Guldfynd eller Vitguld!