• Lotta84

När bör man skicka ut inbjudningar och när OSA?

Hej hej, nybliven medlem här... Min första fråga gäller inbjudningskorten och rubriken säger väl allt egentligen? Vi har just bokat vårt bröllop till juli 2013 så behöver ju inte tänka på inbjudningar än på ett tag men passar på att fixa och plandera medan jag är ledig... Vi har bestämt att vi vägrar att stressa kring bröllopet, det ska vara KUL att gifta sig!!!!!!!!!

• Svar på tråden När bör man skicka ut inbjudningar och när OSA?
  • Lotta84

Hej! Tack för svaret!
    Jag vet att det är en sak att säga nu att vi ska ta det lugnt... Jag räknar med att det kommer komma bridezilla-nerver längre fram, är nog oundvikligt ;) Men vi går in med inställningen att försöka att inte stressa och försöker hålla oss till det :) Är du själv gift?

• Lotta84

Gratulerar! Då kan jag kanske få använda dig som bröllopsmentor Glad 
    Hade ni ett stort bröllop?

• Lotta84

Wow, vad häftigt! Ja, det är så jag känner också vad gäller tiden och stessen på slutet, det är därför jag vill sätta igång tidigt!

• Lotta84

Hej MagnusFru! Tack för svar.

Jag känner också att jag vill ha allt klart tidigt även om jag vet att det inte går...
    Min fästman kommer från Brasilien så där har vi naturligtvis redan meddelat datum  Flört De flesta övriga gäster kommer säkert också redan veta om det när vi väl går ut med de officiella inbjudningarna..............
    Men vad gör det folk att få en inbjudan tidigt undrar jag? Skulle jag bara tycka var bra. Bröllopet är första helgen i juli så jag tänker kanske att vi skickar ut inbjudningar i mars och OSA 1 månad före the big day, hur låter det?

• Lotta84

Tack alla för att ni tar er tid att svara på mina funderingar! Save the date-kort har jag aldrig hört om förut men det får väl våra muntliga förvarningar fungera som....

Svar på tråden När bör man skicka ut inbjudningar och när OSA?