Min mamma verkar totalt ointresserad av vårt bröllop =(
Jag vet inte om jag begär för mycket men blir ledsen för min mamma verkar totalt ointresserad.
Vi berättade i mitten av juli att vi gifter oss i februari och då blev hon glad och överraskad. Vi visade bilder på kyrkan och så.
Sen efter det så varje gång jag pratat om bröllopet och vad vi planerar så har hon knappt sagt nåt. Skickade en länk till stället vi tänker ha festen på och då skrev hon tillbaka dagen efter att det ser jättefint ut.
Men det är väl det. Hon ringde nyss och frågade vad som händer i helgen och jag sa att vi ska sitta och planera bröllopet. Berättade att vi gjort en lång checklista på allt som sa ordnas, en lista på vad som ska vara klart till i oktober och en lista på vad vi ska ha kommit fram till/fixat i helgen.
Hennes svar var : "Jaha, oj". Sen började hon prata om nåt annat.
Jag fattar ingenting. Hon har inte ställt EN enda fråga om nånting.
Berättade för nån vecka sen att vi tänker åka upp till Dalarna (där vi gifter oss) i september för att titta på gården vi ska vara på, planera tillsammans med de som har den och även boka tid hos ett bageri för provsmakning av tårta, försöka få så mycket gjort som möjlig på en gång då det inte går att fara fram och tillbaka från Stockholm när som helst. Det enda hon sa då var "Ja men ni kommer ju behöva åka upp fler gånger".
Jag frågade nån gång varför hon låter så avig och hon sa "Nej, nej, jag är glad för din skull!". Och så har hon sagt när jag frågat, att hon kanske har lite svårt att förstå att jag faktiskt ska gifta mig. Det sa hon väl nån vecka efter att vi berättat.
Men kom igen.. jag är snart 30 år. Hon verkar fortfarande inte ha tagit in det i så fall. Och hon har vetat om det här i en månad.
Blir så ledsen.
Min svärmor är totalt ointresserad också och min pappa med, han har inte ens träffat min m2b (pga att vi haft en dålig relation men som blivit bättre nu) och svärfar gick bort i mars. Så ingen av våra nära verkar bry sig.
Hur är era mammor?
Hur har era mammor varit?