• Chicita

Min mamma verkar totalt ointresserad av vårt bröllop =(

Vet du... Många mammor är livrädda för att trampa på dotterns / svärdotterns tår eftersom det talas så mycket om mammor som lägger sig i för mycket.
    Så vissa går åt andra hållet och vågar knappt prata bröllop istället.

Prata med din mamma och berätta att du känner dig ledsen eftersom det känns som att hon inte bryr sig eller är intresserad,
    Om du vill att hon "lägger sig i" så säg det till henne. Be henne om hjälp, eller att ta större plats i planeringen.
    Just nu kanske hon känner sig utanför, men vill inte vara den där "elaka kärringen som bara lägger näsan i blöt".
    Glad 

Min mamma var svårt sjuk och dog bara ett par månader (nästan exakt 2 månader) före bröllopet och hon orkade inte engagera sig så mycket, men hon lyssnade gärna på planerna.
    Min svärmor hjälpte till att sy servetter och annat för att underlätta för mig, men annars ville hon inte lägga näsan i blöt för mycket och hon kände väl att hon inte hade kunskaper att lägga sig i heller pga temat.
    Hade vi haft ett vanligt bröllop så skulle hon säkert varit mer engagerad då hon är en sån som gärna hjälper till och ställer upp i alla lägen... 

• Chicita
    LyckligaBruden skrev 2012-08-17 19:04:13 följande:
    Tror att jag spontant ska ringa mamma och fråga lite om blommor och fråga om vill vara med och hjälpa mig hitta passande blommor och prata lite färg och så. Återkommer och redovisar reaktion sen :P
Svar på tråden Min mamma verkar totalt ointresserad av vårt bröllop =(