• J2012

Trivs inte alls med min förlovningsring

Kanske gå till en guldsmed och få ringen omgjord till två smalare ringar? Jag tycker det finns ett "egenvärde" i att behålla sin förlovningsring och en duktig guldsmed kan säkert utan större problem göra om ringen till två. Jag hade också en för bred förlovningring och gillade inte riktigt modellen. När vi hittat min vigslering gjorde en guldsmed förlovningsringen smalare och formade om den lite grann så den passade vigselringen. Jag blev supernöjd och det var inte onödigt dyrt heller.

• J2012

Ja just det, OM du gör om den istället för att byta in den mot en helt ny: Lägg lite tid på att hitta en duktig guldsmed. Många butiker heter "guldsmed", men de skickar iväg smyckena till en verkstad för att få dem fixade och det är int säkert att personen bakom disken har den bästa kollen. Du ska alltså se till att träffa själva guldsmeden, någon som har en egen liten verkstad. Det låter kanske "exklusivt", men faktum är att det (för mig iaf) var det utan tvekan billigaste alternativet. På ett ställe skulle de ha över tusen kr för att göra min förlovningsring 1mm smalare. Till slut hittade jag en liten verkstad där de verkade ha lite koll, och de gjorde om förlovningsringen, förminskade vigselringen (som är en enstensring=lite knepigare att förminska än en slät) och graverade båda ringarna. Tror det kostade max 600 kr :)

Svar på tråden Trivs inte alls med min förlovningsring