• Lombard

Vad är korrekt gällande barn med på bröllopet?

Hej! Hoppas få hjälp med min fundering! Börjar inse att det kommer kunna bli väldigt många barn på vårt bröllop... Jag vill dock inte skriva att det är barnfritt men känner att man kanske inte måste uppmuntra folk att ta med barnen, förstår ni hur jag tänker här? Min kompis skrev inte ut barnens namn på inbjudan när hon gifte sig, när jag ringde och frågade henne hur det låg till (jag hade en liten bebis då) så sa hon av just den anledningen. De ville att alla skulle känna sig välkomna, med eller utan barn och låta gästen själv välja. De ordnade dessutom jättebra med barnrum åt de barn som fick följa med. Men hur skriver men detta på ett bra sätt på inbjudan? Någon som haft liknande? Jag tänker och tror nog att de flesta ordnar med barnvakt om de har möjlighet. Så gör jag ju själv iaf. /K

• Svar på tråden Vad är korrekt gällande barn med på bröllopet?
  • Lombard

Oj då, tydligen faller styckeindelningen bort i trådstarten! Sorry om det blev kompakt läsning där.

• Lombard

Tack för att ni tar er tid att svara. Ja, det är i te så lätt att få fram hur man vill ha det i en inbjudan. Den känner jag ju ska vara ganska kort och det ska vara enkelt för gästerna att förstå hur vi vill ha det. Vi ser ju gärna att våra gäster har med sina barn, om de själva önskar det. Våra egna barn kommer vara med och jag vill att alla ska känna sig välkomna, även de som velat men inte kunnat ordna med barnvakt. (KNske uttryckte mig lite luddigt i trådstarten men det är svårt, det här) . Funderar på att bifoga lite info till inbjudan för att förtydliga. Om alla barn kommer, det är runt trettio stycken, så kommer de inte få plats i " matsalen" utan vi tänkte ordna ett barnrum en trappa upp i lokalen som vi ska vara i. Och några som tar hand om dem då såklart. Vet inte om det upplägget kommer funka för alla. Men annars är alternativet att göra bröllopet barnfritt och det vill vi nog inte.

• Lombard

Vad bra att få era synpunkter, tack! Då är nog det bästa att skriva ut allas namn på inbjudan? Så får de välja helt själva och jag slipper förklara upplägget en miljon gånger. Och så gör vi en hemsida eller bifogar info om barnrum. Nu måste jag bara spåra upp lämpliga personer som kan ta hand om och roa barnen. Det här blir bra!

Svar på tråden Vad är korrekt gällande barn med på bröllopet?